ik kan een goede scheermachine huren voor 30 euro per dag. daar ik mijn paarden niet volledig wil scheren, maar eigenlijk enkel de sokken (trekpaarden) wil afdoen ivm cpl, en mss een strook uit de hals wil scheren om de ergste warmte kwijt te raken. zou dit een beetje willen met een van bovenstaande machines? (ipv 30 euro uit te geven om een te huren kan ik evengoed 50 euro uit geven om eentje te kopen zodat ik meerdere keren per jaar de sokken kan doen.)
Ik heb de SE200 en vind het een heerlijk dingetje! Vriendin van mij had een dure moser maar toen deze kapot ging heeft ze ook de SE200 gekocht. Ik heb er 3 jaar terug ook een strook mee uit de hals gehaald en dat ging meer dan prima Mesjes zijn los verkrijgbaar dus als ie bot wordt kun je zo een nieuw mesje halen. Echt heel fijn.
ideaal, dat moest ik weten. ik heb een aantal jaar paard volledig geschoren, maar heb deze winter geen zin in dekens (want ze staat toch maar licht in het werk, werkt 1-2 keer per week), en mijn jonkie idem. Maar ALS ze werken kunnen ze hun warmte moeilijk kwijt, en die sokken moeten er wel weer eens af. vind het zonde om veel geld te geven om een te huren, zeker omdat ik een tondeuze ook kan gebruiken om bij tre werken, tussendoor de sokken of kin te doen, etc.
parador
Geplaatst: 23-10-12 21:51
ik heb vanmiddag ook met de sectolin se 200 een welsh en een fjord racestreepjes gegeven, gaat heel goed met deze tondeuze.
sjouk_L
Geplaatst: 23-10-12 21:59
Hier ook dezelfde ervaringen met de se 200. hele fijne machine. heel stil maar krachtig. sokken doe ik al jaren met deze machine, dit gaat altijd goed. ook afgelopen week een strook uit de hals, dit gaat ook super. ik heb hier de bijgeleverde opzet stukken voor gebruikt, zodat het niet té kaal wordt.