Schuilstal Help me astublieft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mustilove

Schuilstal Help me astublieft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 17:45

Hye, k had een vraag hoe groot een schuilstal zou moeten zijn voor min 2 paarden liefst niet meer.
En waar je al dat materiaal het liefst goedkoop kunt bestellen?
Help me aub

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:57

Ik heb nu een stal van 9 x 4,5, waarvan 3 x 4,5 een aparte box is (of voor opslag) en 6 x 4,5 als uitloop. Deze maat bevalt echt super.
Ik heb hem opgebouwd van betonelementen en 2 voorwanden met schuin dak. Is allemaal gebouwd van 2de hands materiaal. Op zand 14 m3, stopverf en schroeven (gekocht via internet en dus niet bij bouwmarkt want dan loop je echt leeg) na heeft dit me dus niets gekost. Maar die schroefjes ea hebben me toch nog gauw een paar honderd euro gekost en heel veel werk natuurlijk.
Afbeelding

Martine

Re: Schuilstal Help me astublieft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:54

WD-V -> VSW

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:57

Jury die is mooi zeg!
Ik heb er een van ong 3 x 3 voor mijn shet en D-pony. Ze hebben meer dan genoeg ruimte en zijn er super tevreden mee!

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:47

Wauw jury echt super mooi maar heb je nog een duidelijkere foto en welke materiaalen en hoeveel materiaalen heb je juist nodig? En hoeveel dagen heb je er aan gewerkt?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:49

wij moeten 1 hokje weg halen. hier hebben 1 e pony 1 d pony en een shet in gestaan maar dit was wel heel knus. wij gaan deze te koop zetten. als je wil kan ik hier wel een foto plaatsen. er zit een voormuur aan. deze kan er uit. eventuweel naar achterkant. dan zou je een veel groter hokje krijgen.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 20:00

au ja stuur maar door en hoeveel vraag je ervoor

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:08

Waarvoor ben je eigenlijk een schuilstal nodig Mustilove ? Voor je verzorgpony's ?
Dat zou je toch niet zelf hoeven regelen normaal gesproken lijkt mij..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:16

Ik ben 2 dagen aan het bestraten geweest met 2/3 man (gem. 4 uur per dag, totaal 600 50x50 tegels) en 2 volle dagen stal opgebouwd met 3/4 man, en daarna nog 3 dagen kleine dingetjes zoals ramen snijden, plaatsen met stopverf, stalwanden vastzetten etc.
Nu moet ik nog eea verder afwerken zoals oude gaatjes opvullen, bestrating aanhelen, dakgoot.

Voorbereiding voor de bestrating
Afbeelding
Tekening van het bouwplan (gele lijnen zijn 1e balkenlaag dak, zwarte rondjes hoekpaal, open rondjes tussenpalen, donkere zwarte lijnen betonelementen)
Afbeelding
Bestrating klaar en palen uitzoeken
Afbeelding
Wanden opbouwen
Afbeelding
Dak voorbereiding (liggen damwandprofielplaten op).
Afbeelding
Paardjes gezellig op stal. Grote staat normaal aan huis samen met bonte. Maar samen met shet en C pony gaat het ook prima
Afbeelding

Tralies van de stalwanden heb ik voorzien van winddoek om bij erge regen te voorkomen dat het inregent.
De stalwand van de inloopstal heeft een schuifdeur en deze zou ik ook standaard open kunnen zetten zodat er een extra uitgan is. Leek me wel handig als er in de toekomst een nieuwe bij komt en er nog iets "uitgevochten" moet worden.

Er ligt vlas in, dat super zuinig ingebruik is omdat ze meestal buiten poepen. Er moet ook nog een stuk zand bij komen (vinden ze altijd zo lekker om in te rollen en dan gaan ze daar ook meestal plassen. Scheelt ook weer mesten.
Kliko is omgebouwd tot slowfeeder.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 20:33

dankuwel

xsenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:35

ik ben ook bezig met een wei .
en wou een schuilstal huren .
maar hoe streng is de gemeente met schuilstallen in het buiten gebied>?