Mijn stal/uitloop in western/ranch stijl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MalaQ

Mijn stal/uitloop in western/ranch stijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 13:26

Na een paar weken hard klussen is het gelukt! Een oude varkensstal is omgetoverd in grote combi-stal met uitloop voor mijn 2 pony's *\o/*
De binnenkant is veel nog met mooi oud hout, en ook het buitenhek hebben we gemaakt van mooi oud hardhout waardoor het een ranch achtige uitstraling heeft.

Alles is nu nog vrij kaal, dus ik wil kijken hoe ik nog meer de stal een mooie western/ranch uitstraling kan geven en echt een bepaalde sfeer in kan brengen! Wie heeft er tips, ideeën?

Ook webshops die dingen verkopen zoals western decoraties zijn welkom! :D Ik zit al veel rond te snuffelen op world of western, maar andere webshops kan ik niet echt vinden..

Piloetje

Re: Mijn stal/uitloop in western/ranch stijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:36

Ja zoeken naar ouwe troep op mp ter decoratie. Zadelmarkt zadel (hihi), cowboy laarzen, misschien kun je ook wat foto's af laten drukken met een western sfeer op van dat tuin canvas/zeil. Die kun je in stal ophangen, zijn afneembaar met een dweiltje.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:21

Heb je al eens op onze site gekeken ? www.nickyskeet.nl

geen idee hoe groot je wat gemaakt hebt , in de zadelkamer nog ruimte voor een zithoek(je)?
of zoek je alleen spullen voor aan de buiten kant?

We hebben diverse welkoms bordjes , hoofdstel hangers , dacht nog een western ruiter schilderij
hoeden , flock paardjes etc

als algemene tip , we hebben zelf aan een houten schuur
ook wat oud paarden spul hangen zoals oud kopstuk , wat oude verroeste bitten , oude cap , zadelboom, hoop oude ijzers , oude riek

als je zelf geen oude ijzers hebt kan je de hoefsmid eens vragen
die heeft er meestal wel nog een paar

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:27

Ja heb je misschien een foto van je stal?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 14:51

Bedankt voor de tips en voor de site! Ik ga daar eens rondneuzen!
Wat ik zelf tot nu toe bedacht heb, is een bordje met daarop iets van 'Stables', of een eigen naam, dat ophangen aan 2 kettinkjes aan de bovenste houten balk bij de ingang.
Daarnaast wil ik een oud (verroest) wiel neerzetten, een houten ton, iets van een lasso ophangen, en inderdaad iets van een schilderij/themafoto oid. Een schedel met hoorns (nep) vind ik ook wel wat hebben :D

Foto's heb ik! Willen jullie het hele verloop zien of alleen hoe het nu is, dus het resultaat?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:52

Ik heb nog wel een paar versleten laarzen in de aanbieding :P

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:31

welk gebied van nederland woon je in ?
oud wiel is gaaf idee

houten plank met stalnaam aan 2 kettingen kan je zelf maken
wel leuk idee

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:35

Lijkt me leuk om foto's te zien. Daar ging ik eigenlijk ook vanuit toen ik dit topic opende hihi.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:37

horsefriend7 schreef:
Lijkt me leuk om foto's te zien. Daar ging ik eigenlijk ook vanuit toen ik dit topic opende hihi.

Ik ook :D
Klinkt allemaal heel stoer!!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:52

Haha, oke dan! :D Komen ze aan hoor! Maar.. zo bijzonder is het nog niet! Wil ik het echt in stijl krijgen moet er nog veel gebeuren, maar misschien hebben jullie nog meer ideeën na het zien van de foto's! :j

Eerst even laten zien hoe het er eerst uitzag, vol met rotzooi:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe het tot nu toe is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is erg lastig om te laten zien hoe het er echt uitzien op de foto's. De stal voor de pony's is in een L vorm, de rest word gebruikt voor opslag van voer en strooisel. Hier een plattegrond, dan is een beetje te zien hoe de indeling is:

klik

Zoals jullie zien heeft het dus niet een alledaagse uitstraling van een moderne stal, dus dat wil ik gebruiken! En in mijn hoofd lukt dat wel, maar om het uit te voeren is nog lastig. Eventueel verf-tips zijn ook welkom, voor het beton (in de stal, de muurtjes zeg maar) weet ik nog niet welke kleur ik het beste kan gebruiken.

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:56

O, dat gaat leuk worden. En dan boven de buitendeur aan de buitenkant van die koeienhoorns hihi.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:59

Veel rondhout gebruiken! En ga voor inspiratie een avondje uit eten bij Ribhouse Texas in Woudenberg. Daar hebben ze de westerninrichting tot in het kleinste detail doorgevoerd, zowel binnen als buiten. Heb je gelijk een gezellig avondje uit!

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:06

Ik vind het er al mooi uitzien hoor!

XxXHorsezXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:08

Ben benieuwd hoe het gaat worden! Ga je betonverf gebruiken?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:10

Sammyoo schreef:
Veel rondhout gebruiken! En ga voor inspiratie een avondje uit eten bij Ribhouse Texas in Woudenberg. Daar hebben ze de westerninrichting tot in het kleinste detail doorgevoerd, zowel binnen als buiten. Heb je gelijk een gezellig avondje uit!

Wauw, zij hebben een fotogalerij op hun website, en dat ziet er inderdaad heel erg gaaf uit! Van de foto's zelf kan ik al ideetjes opdoen! *\o/*

XxXHorsezXxX schreef:
Ben benieuwd hoe het gaat worden! Ga je betonverf gebruiken?

Ik heb nog geen idee, ik heb me nog niet verdiept in het verven, maar ik wil de binnenkant zeker wel opknappen met verf. Het wit is nu niet echt wit meer, maar de paardjes moesten van het land af, dus dat kon ik niet meer doen. Staat zeker nog in de planning :j

XxXHorsezXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:12

Oh oké, ons kippenhok is namelijk met grijze betonverf gedaan, werkt echt super handig! Erg makkelijk schoon te maken, en het ziet er ook erg verzorgd uit. Misschien een aanrader...

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:15

Sammyoo schreef:

Hahaha ja ik was van de zomer ook in zo'n restaurant beland. Fantastisch!