vaak hoor je dat mensen andere zaken voeren voor balans bijvoorbeeld wilgentakken. zijn er mensen die hier gebruik van maken ?
daniquend
Geplaatst: 21-10-12 10:10
Ik voer mijn paarden wel als we wilgentakken hebben wilgentakken, die vinden ze heel leuk. Ze gaan er lekker aan knabbelen en de schors er van af eten. Het houdt ze lekker bezig dus dat is ook een voordeel
BaileyMix
Geplaatst: 21-10-12 10:11
Niet echt voor balans... Gewoon zodat ze wat te knabbelen hebben en ze vinden het érg lekker! En bijkomend is het ook nog eens gezond. Het is echter bij ons geen vervanging voor bv. hooi.
Ik hang ook wel een wilgentakken op in de stal, dan lijkt het net een jungle Volgende dag liggen er altijd alleen nog maar een paar takjes dus hij is er wel degelijk lekker mee bezig. En verder kun je nog een zoutsteen of een liksteen ophangen: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... egorie/179
Variatie en bezigheidstherapie. Wilg, berk (buren waren aan het snoeien), wortelen (weinig ivm jeuk), zou wel voederbieten willen, maar ze zijn of te ver weg, of moet er teveel bestellen om uit te proberen. Voordroog, hooi/stro, water en liksteen zijn standaard aanwezig.
Ik heb sinds deze week ook wilgentakken en ze vinden het wel lekker. had in een vorige wei wilgenbomen aan de kant waar ze ook graag van knabbelden. gemeente snoeit deze volgende maand en dan krijg ik er ook van. Waarschijnlijk ga ik ook voederbieten voeren, maar hoor vaker dat ze zich erin verslikken. Hoe is de ervaring hiermee bij jullie?
mijn paarden krijgen ook af en toe wilg, lekker takken met bast en al, en soms 1 suikerbiet (meestal elke winter maar 1) om aan te schrapen, daar nemen ze gewoon hapjes van, heb nog nooit gehoord dat ze zich daarin kunnen verslikken..
Wij hebben wilgen staan, ze krijgen er koliek van en het is zeer licht verdovend, dus wordt hier zeker niet gevoerd! We hebben er nu 1 met een gevoelig maag-darmstelsel en die krijgt meteen koliek van 1 a 2 takjes..