Ik ga over ongeveer een half jaartje naar Ovezande, Zeeland verhuizen. Daar heb ik een klein stukje weiland (20m x 40m) dat ik mogelijk wil gaan verhuren.
Ik vroeg mij allereerst af of dit stukje weiland groot genoeg is om te verhuren? Zo ja, hoeveel paarden/pony's kunnen er dan op staan? En wat zou een redelijke prijs zijn wat ik daarvoor zou kunnen vragen?
Suzanne F.
Geplaatst: 20-10-12 09:05
Nee lijkt me niet. Is net de afmeting van een rijbak. Daar kan je 1 shetje op houden, meer niet.
wereld
Geplaatst: 21-10-12 10:18
Hallo, welkom op dit forum. Het is wel zo netjes als je je eerst zou voorstellen als je nieuw bent, maar ik heb het idee dat je zelf geen paarden hebt of je er voor intresseerd aangezien je vraag ook een beetje vreemd is.. Ik denk dat iedereen, zelfs mensen zonder paarden, wel zullen snappen dat 20x40 meter landje aan de kleine kant is om paarden op te stallen (voor langere tijd)
BaileyMix
Geplaatst: 21-10-12 10:20
Voor konijnen is het echter een paradijs
marleen_usar
Geplaatst: 21-10-12 10:22
Een geit kan hier wel op leven.
mailow
Geplaatst: 21-10-12 11:34
Voor twee shetlanders zou dit toch best kunnen? Misschien niet voor het hele jaar, maar wel voor een kortere periode. Verder heb ik geen verstand van prijzen..
Voor twee shetjes zou het zeker gaan. Maar dan moet je niet verwachten dat het lang groen blijft en zul je wellicht ook bij moeten gaan voeren in de winter. Of misschien wel het hele jaar door. Je moet inderdaad maar net iemand hebben die daar geinteresseerd in is. Zijn er verder nog faciliteiten zoals stromend water, schuilstal, zadelkamer, hooi/voeropslag?
Tigra_
Geplaatst: 21-10-12 11:40
Afhankelijk van het doel is het bv voor de zomer om de paarden overdag op te laten grazen is het misschien nog mogelijk als het niet te nat is om er een aantal wel te zetten zo'n 2. Maar voor 24/7 paarden op te zetten zal niet gaan daarbij zou je dan weer een schuilstal moeten hebben. Verder weet ik niet of er water is of dat het ook zelf aangehaald moet worden net zoals stroom. Verhuren kan altijd maar of mensen interesse hebben is weer wat anders. Voor een shet of 2 zou het nog gaan denk ik 24/7 maar dan zit je dus met overige dingen ook schuilstal.
2- x 40 is hier met 2 dagen comleet kaal, zeker met regenachtig weer is het zo 1 grote blubberzooi. misschien kun je er een schuilstalletje op zetten, en een stukje met wit zand, stukje wei voor de zomer. denk alleen niet dat het veel uithaalt... en denk ook niet dat iemand het snel huurt eerlijk gezegd, je kan je pony daar niet het hele jaar door laten staan zonder aanpassingen, en sowieso heeft bijna niemand tegenwoordig zijn paard nog alleen staan. denk dat je het beter aan iemand kan verhuren die 2 schaapjes heeft, of kippen of verhuren als moestuin wat ze hier in de buurt veel doen met zo'n klein stukje grond