Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annickkii schreef:Dat ben ik helemaal met jou eens ikke!
Ieder paard moet je op inspelen denk ik ook, vind het interessant hoe jij er over denkt.
Maar ook dat is soms moeilijk te bepalen, een paard kan niet praten en het is een kunst om je paard te begrijpen.
Maar.... door eigen ervaring ga ik daar ook aan twijfelen.
Mijn paard dat ik nu heb, heb ik nu 11 jaar, dit paard heb ik gekocht toen het gestald stond bij ren manege waar ze alles hadden, binnenbak, solarium, noem het maar op.
Ze kwam bij mij op een stalling op de boerderij waar ze overdag buiten en snachts binnen stond, in de winter en herfst kon ze niet zonder deken omdat ze dan heel verkouden en vervelend werd, puur omdat ze dat gewend was.
Inmiddels staat ze ruim een jaar ergens waar ze 24/7 buiten staat, weliswaar als het heel koud is met deken maar toch zijn de omstandigheden behoorlijk veranderd.
Wat ik hiermee zeggen wil is dat ze al die tijd sinds ik haar heb ze nooit ziek is geweest of problemen heeft gehad ondanks veranderingen in stalling en verzorging, en voor zover ik weet bij de vorige eigenaresse ze ook nooit wat heeft gehad.
Dit geld hetzelfde als voor de andere paarden die ik heb gehad, dus in welke mate heeft het dan invloed?
Annickkii schreef:Dat snap ik maar toch is er een heel verschil van waar mijn paard vandaan komt (ook de sportwereld) en nu staat terwijl er niks is veranderd in haar gezondheid.
Bedankt trouwens voor het compliment dat jij denkt dat ik mijn paard geef wat het nodig heeft
Pentax schreef:Er zijn ook zeer verschillende voedingsbehoeften. Het ene paard heeft veel nodig, terwijl het volgende paard weer weinig nodig heeft omdat het een soberder type paard is.