Fijnmazige hooinetten gaan kapot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

Fijnmazige hooinetten gaan kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 22:06

Ik heb deze hooinetten vorige week gekocht:
http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... 83903groot

Maar nou zag ik zonet dat ze gewoon al kapot zijn! Zitten hele gaten in, het touw is gewoon kapot.

Wie weet goede sterke fijnmazige netten die niet zo snel kapot te krijgen zijn?

En dan bedoel ik niet van die langwerpige netten, of een zelfgemaakte van een aanhangwagennet, maar gewoon die bolvormige netten zoals die in de link maar dan oersterk!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:40

Ik heb dezelfde en worden dag in en dag uit gebruikt door mijn paarden en ze krijgen ze echt niet kapot. Maar het zijn wel echt voorzichtige plukkers, al vliegt het net soms behoorlijk door de lucht..

tamary

Re: Fijnmazige hooinetten gaan kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:42

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:46

ik gebruikte ze van epplejack, xl formaat. Zowel voordroog als hooi gaat erg goed en er wordt toch hard aan getrokken..

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 22:48

eh ik weet niet wat voordroog is. Wij hebben van die grote in plastic gewikkelde kuilbalen, en het is super droog, net hooi.
Mijn Fjord staat er wel flink aan te scheuren, het bevalt hem niks haha

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 22:51

Volgens mijn man kan het ook komen doordat hij boven met het touw aan een ring vast zit, en halverwegen heb ik een knip aan de muur die ik aan een paar mazen vast knip, zodat ze elkaar niet met de boksbal om de oren meppen als ze hem heel en weer scheuren, mischien is hij daar gescheurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:52

wereld schreef:
Volgens mijn man kan het ook komen doordat hij boven met het touw aan een ring vast zit, en halverwegen heb ik een knip aan de muur die ik aan een paar mazen vast knip, zodat ze elkaar niet met de boksbal om de oren meppen als ze hem heel en weer scheuren, mischien is hij daar gescheurd...

Die van mij sloopt ook alles en zeker als je het vast zet zoals jij het uitlegt. Heb ik ook gedaan en heeft me 3 netten gekost. Nu hangt het net los, eet moeilijker voor ze en blijft iets langer heel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:56

Voordroog is net iets vochtiger dan hooi en het blijft aan elkaar plakken. Ze trekken er vaak ook plukken uit totdat de pluk te dik is voor de maas in het net. Dat getrek + bijten in het net om beginnetjes te maken sloopt je net. Meeste paardenhooi in plastic is voordroog, er bestaat wel foliehooi, maar dat is echt hooibaaltjes hooi verpakt voor opslag buiten. Je ziet het helaas weinig.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:32

Equiculinair netten ben ik tot nu toe erg blij mee. Mijne was 20 euro en hangt er nu een half jaar, wordt gebruikt met voordroog en hooi en houdt t super goed. Maas is 3x3, heb de L daar pas 10 kg hooi in en zacht materiaal, geen knoopjes.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:35

Ik heb de epplejeck hooinetten, maar dat is geen duurzame oplossing hoor. Ik heb ze nu 3 weken in gebruik en ze worden al slecht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:10

Ik heb hooinetten van hooinet.nl en dat gaat al jaren (al zeker 3) goed met voordroog. Er wordt flink aan getrokken, maar nog geen draadje kapot. Ze zijn wel iets duurder, maar duidelijk van betere kwaliteit. De netten op stal zijn ongeveer 1 bij 1 meter en maaswijdte 4 cm, het net buiten is 3 meter breed (maaswijdte ook 4 cm). Dit hangt dag en nacht buiten, zomer en winter, maar ook hier nog steeds helemaal heel. De geiten hebben ook een klein net buiten hangen en ook daar nog helemaal heel (terwijl geiten bekend staan dat ze veel vernielen).
Laatst bijgewerkt door tine10 op 20-10-12 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:17

Ik heb fijnmazige hooinetten van Epplejack en al zeker een haljaar. Mijn paard gaat er zeker niet zachtzinnig mee om, maar ze zijn nog als nieuw!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 11:27

tine10 schreef:
Ik heb hooinetten van hooinet.nl en dat gaat al jaren (al zeker 3) goed met voordroog. Er wordt flink aan getrokken, maar nog geen draadje kapot. Ze zijn wel iets duurder, maar duidelijk van betere kwaliteit. De netten op stal zijn ongeveer 1 bij 1 meter en maaswijdte 4 cm, het net buiten is 3 meter breed (maaswijdte ook 4 cm). Dit hangt dag en nacht buiten, zomer en winter, maar ook hier nog steeds helemaal heel. De geiten hebben ook een klein net buiten hangen en ook daar nog helemaal heel (terwijl geiten bekend staan dat ze veel vernielen).

Ja, maar ik ben op zoek naar de ronde netten, niet de langwerpige... Staan in mijn openingspost ;)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 11:29

Focussed schreef:
Equiculinair netten ben ik tot nu toe erg blij mee. Mijne was 20 euro en hangt er nu een half jaar, wordt gebruikt met voordroog en hooi en houdt t super goed. Maas is 3x3, heb de L daar pas 10 kg hooi in en zacht materiaal, geen knoopjes.

Oke dank je voor de tip, deze ga ik proberen. Zach materiaal en geen knoopjes lijkt me wel wat..

Ik neem aan dat je deze hebt?
http://www.equiculinair.nl/product_info ... cts_id/397

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 12:11

Ik pluis het hooi ook niet uit als ik het in de zak doe, maar doe er gewoon stukken/plakken in, dan zijn ze er nog langer mee bezig. Maar mischien is dat niet goed, en moeten ze te hart trekken?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:23

wereld schreef:
Focussed schreef:

Oke dank je voor de tip, deze ga ik proberen. Zach materiaal en geen knoopjes lijkt me wel wat..

Ik neem aan dat je deze hebt?
http://www.equiculinair.nl/product_info ... cts_id/397

Ja die heb ik!
Hier gaat het ook zo in plakken erin hoor. En er wordt flink aan gerukt en aan gesleurd maar t net heeft nog geen kik gegeven. (En wordt nu 6 maanden 24/7 per dag gebruikt, zit altijd hooi in en wordt de hele dag door mishandeld).

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 12:34

haha oke..

Maar die netten die ik heb zit een ring onderin, daarmee maak ik ze nu ook vast, en dus met de bovenkant. Zo kunnen ze niet met de netten gaan slingeren..

De netten die jij hebt, zit geen ring onderin? Hang jij ze alleen aan de bovenkant vast?
Laatst bijgewerkt door wereld op 20-10-12 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:44

Ik heb hem inderdaad alleen aan de bovenkant vast hangen. Gaat eigenlijk gewoon prima!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 12:45

Oke, hier scheuren ze het net dan telkens heen en weer, en ik ben bang dat de ene de ander knock out slaat als het net terugkomt tegen de ander zijn hoofd haha :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:47

Hahaha :D wellicht kun je hem vastzetten met een strotouwtje? Moet opzich wel een mouw aan te passen zijn denk ik.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:49

Beetje zonde van je geld zeg, dit net wat nu al kapot is. Super kwaliteit, not.
Ik zit mee te kijken in je topic, want ik wil voor mijn ezeltjes een net op gaan hangen en die kunnen ook goed slopen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:51

wereld schreef:
tine10 schreef:

Ja, maar ik ben op zoek naar de ronde netten, niet de langwerpige... Staan in mijn openingspost ;)

Oeps, sorry. Maar waarom moeten ze rond zijn?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 14:57

Omdat dat het handigste is voor mij om ze op te hangen, ik heb namelijk 3 plekken waar ik een eigen net voor alle 3 de paardjes ophang, zadat ze geen ruzie hoeven te maken met eten. Dus ik heb 3 kleine netten hangen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:58

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 15:17

Ik had ook even een mailtje gestuurd naar nickyskeet en ik kreeg erg vriendelijke mail terug, met vragen en uitleg.
En ik krijg zelfs een nieuw net opgestuurd!!

Ik vind dat echt een super goede en nette service, dus voor nicky's keet de warme douche!! :)