dandydesurcy schreef:Wat vinden jullie het belangrijkste aan een pensionstal ?
Het klimaat op stal, rust, gehele jaar weidegang (dus niet paddock), ruime stallen, goede banen.
Vinden jullie de "groep" mensen belangrijk ?
De paardeneigenaren maken of breken de sfeer op stal. Wij hebben zelf een pensionstal en door de jaren heen hebben we een hechte groep gecreeerd die elkaar in zijn waarde laat en het gezellig hebben samen. Een beetje geroddel blijft altijd, maar ook aan de pensionhouder de taak om grip te houden op je klanten.
Zouden jullie van pensionstal verhuizen als de prijs ipv 350 , 275 is ? en de afstand gelijk is.
Dit is afhankelijk van een heleboel factoren, niet alleen van prijs.
Denk aan kleinere stallen, andere bodembedekking, slechtere faciliteiten.
Of zoals bij ons bijv: Je betaald 280€ in de maand. Bij een andere stal betaal je 250€ maar moet je de wormenkuren zelf betalen waar wij die zelf inkopen en niet doorrekenen aan de klant. Dus goedkoper is de stal van 250€ dan niet.
Is een binnenpiste noodzakelijk of is een buitenpiste voldoende ?
Afhankelijk van de kwaliteit van de buitenbaan. En van het stallingsgeld. Vanaf een bepaalde stallingsprijs verwacht ik idd een binnenbaan. Bovendien ben ik de laatste jaren verwend, en ik vind een keer in de regen rijden niet erg maar een heel seizoen lang...
Zijn Luxe of Semi-luxe boxen een doorslaggevend punt ? of zijn jullie tevreden met basic boxen.
Nee, bij mij niet. Ik zie graag ruime boxen met veel licht, veel frisse lucht, en veel contact met andere paarden. Dan mag het een hele luxe stal zijn, maar zelf-bouw-stallen hebben naar mijn mening net zo veel charme.
We hebben thuis 27 nieuwbouwboxen, prachtige stallen. We hebben daarnaast 5 zelfbouw-pony-stallen. En die vind ik zo leuk!
Alle paarden hebben een eigen paddock die 24/24 beschikbaar is.
Vinden jullie dit beter als 2 uur per dag weide ?
Ja en nee.
Kiezen tussen twee kwaden is nooit zo handig. 2uur per dag weidegang is op 365 dagen heel weinig uren vrij paard zijn. Echter een paddock, die vaak ook niet groter is dan een postzegel, waar een paard het hele jaar in zijn uppie voor zich uit staat te kijken is evenmin een oplossing.
Wat verkiezen jullie ? een drinkruimte (automaten) of cafetaria (met personeel)
Drinkruimte. Bij ons heet het de koffiekamer.
Klanten nemen zelf koffie/koekjes/etc. mee. Zo nu en dan vullen wij als pensionhouder een keer alles bij. WCpapier leveren wij sowieso. Onze koffiekamer heeft een waterkoker, wastafel, koffie-zetapparaat, radio, kacheltje en een hoop gezelligheid. Meer is echt niet nodig.
Onze stal is ook echt een stal waar men bezig is met zijn paard, mensen hebben tot dusver geen behoefte aan een kantine waar ze uren in kunnen zitten niksen.
Wat zouden jullie betalen voor ?
Basic boxen : 3x3 (gegalvaniseerd-kunstofplanken) met eigen paddock
Binnenpiste : 30x60 Geopad (springmateriaal beschikbaar)
Buitenpite : 35x60 Geopad (springmateriaal beschikbaar)
Stapmolen : 8 paarden
Aqua trainer
loopband
Wasplaats met solaria
Klinkt misschien flauw, maar niks. Met deze informatie zou ik er niks voor betalen. Hoe is het onderling contact met de paarden, hoe staan ze erbij, staan ze buiten? Alleen of in een groep etc...
ZO DAT WAREN DE VRAGEN !
_
Laatst bijgewerkt door Martine op 18-10-12 19:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Grootte tekst aangepast