Deur van de stal te laag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Deur van de stal te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 18:12

Weet iemand hier hoe hoog de deur van een stal minstens moet zijn voor een paard van ong 1,63 m?
Of maakt dat niet zoveel uit?, want alleen de deur hier is ong 1,80 m. Verder is de stal hoog genoeg van binnen, alleen de deur is denk ik te laag.

essie23

Re: Deur van de stal te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:16

ik heb een paard van 1.64 onze staldeur is ook in tweedelen de hoogte is ook 1.80 vd deur en onder deur is 90 cm het kan maar het had beter 1.20 kunnen zijn zegt mijn man net!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:52

Het precieze formaat van mijn staldeur weet ik niet maar wij hebben de onderdeur opgehoogd met een ijzeren rekje waardoor de onderdeur nu op gelijke hoogte met mijn paard zijn halsaanzet is, zo kan hij wel lekker over de deur heen slapen, maar mocht hij het op zijn heupen krijgen dan springt hij er niet over heen.

Ik zou dus ervoor zorgen dat de onderdeur minimaal boven de borst van je paard uit komt. Hoe hoog de deur dan moet zijn ligt natuurlijk aan de schofthoogte.

(edit: spelfout weggehaald)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:34

Bedankt voor de reacties
Ik heb net de stal op gemeten. De hoogte is 190 cm en de onderdeur is 1 m hoog. Er ligt hier ook zo'n ijzeren rekje die er nog op kan.

Want er wordt tegen mij gezegd hier thuis dat 1,90 m veel te laag is en dat een paard van 1,63 m dan z'n hoofd stoot als ik hem op stal wil zetten (of naar buiten). Dat valt dus mee :D

Ipsilonka

Re: Deur van de stal te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:39

Mijn staldeuren zijn 220 volgens mij. En aan de andere kant hebben ze alleen een onder deur en is het boven open.