solarium

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

solarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 09:34

Hey

Sinds ik op mijn huidige stalling sta heb ik een solarium tot mijn beschikking. Nu heb ik dat nog niet eerder gehad en vroeg mij af wanneer jullie er gebruik van maken? Dus waarom, hoe vaak etc... Wat is het effect?

Alvast bedankt

Gr

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:24

Op mijn vorige tijdelijke stage plek [monique Peutz] werd het solarium voornamelijk gebruikt om voor het rijden de spieren op te warmen. ;)
Voornamelijk voor het paard waar ze in de Z mee reed,

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: solarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:05

Ik maakte er op mijn vorige stal gebruik van toen ze een wintervacht had en erg bezweet was na het rijden. Na het uitstappen ging ze onder de solarium en kreeg ze een portie slobber. Hoevaak ze onder de solarium stond was verschillend, soms eens in de 2-3 dagen, soms 1 keer in de week afhankelijk van hoe bezweet ze was na het rijden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:01

Ik maak heel veel gebruik van het solarium. In de zomer natuurlijk wel minder dan in de winter :D Laat ze eronder drogen na het wassen. Poets, zadel en vlecht ze eronder als het koud is en laat ze er na het werk onder bijkomen..Ik ben zeer aan mijn solarium gehecht.. ;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:08

Voor en na het rijden staan de paarden onder het solarium terwijl we ze poetsen.
Het warmt ze een beetje op, stimuleert de bloedsomloop en droogt het zweet. En de paarden vinden het heerlijk ontspannend. :)

Voor de opwarming van de spieren heeft het weinig nut, want de stralen komen niet verder dan enkele centimeters onder de huid.
In tegenstelling wat sommige denken, is het dus geen vervanger voor het losrijden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 00:13

Bedankt voor de reacties, om te drogen is fijn om te weten, wil haar niet helemaal scheren. Nadeel is wel dat het solarium naast de ingang van de stal is die altijd open staat

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 00:51

Dat was op mijn vorige stal ook, meteen wanneer de solarium uit gaat een deken opleggen dan is er niks aan de hand.