Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marion71 schreef:@Mist: ik zou reclameren bij de leverancier. Die 'echte' kosten rond de € 40 per m², daarvoor mag je wel wat anders verwachten. Mijn 2dehands speeltuintegels van 4,5 cm dik zijn al veel ouder en echt nog heel goed. Eigenlijk zou het andersom moeten zijn.
mirim schreef:Mijn ervaring is ook dat je de hele stal met tegels moet leggen omdat ze anders gaan schuiven. Er moet wel strooisel op omdat de matten glad zijn als er mest en urine op ligt. Ik heb matten en strokorrels...ze hebben nog nooit zo'n lekker bed gehad:-)
it_is_me schreef:Ik heb ook matten via Marktplaats kunnen vinden en die liggen bij mijn paard op de roosters in zijn stal. Dus wat er aan pies doorheen zakt komt in de kelder terecht. Moet er wel af en toe opletten dat de kelder niet vol zit, want dan werkt het dus averechts. Verder gebruik ik op de plasplek Rhapsodym dat werkt prima!
jaap_2005 schreef:Onze paarden staan ook op "speeltuinmatten" het bevalt mij super! het scheelt enorm veel stro en zaagsel, mest makkelijk, veegt makkelijk en volgens mij is het een stuk warmer. Ik zou inderdaad wel de hele stal bedekken, anders gaat het denk ik schuiven.
Citaat:Hoe oud zijn die roosters? Meestal zijn ze gemaakt voor koeien of varkens, maar in elk geval niet constructief berekend op het gewicht van een paard. Daarnaast vervangen boeren de roosters na een x aantal jaren vanwege betonrot ofwel het risico dat een koe door de roosters zakt en in de kelder valt. De ammoniakdampen onder de roosters, zeker als je ze van boven hebt afgesloten met bijv. matten, tasten het betonstaal aan waardaar het alle kracht verliest. Maar goed, off topic maar wel een terechte waarschuwing.