Ik wil naar een adere stal dan mijn dochter...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jamy112

Ik wil naar een adere stal dan mijn dochter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 16:18

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die en idee hebben hoe wij dit kunnen oplossen, want mijn dochter en ik staan nu op een leuke gezellige pensionstal, maar je kan er bijna niet buitenrijden.
Wij hebben hiervoor op een stal waar dit wel kon, maar de staleigenaren stopten ermee, dus we moeste heel snel iets anders zoeken en mijn dochter vond dit de leukste stal omdat er heel veel meiden van haar leeftijd zijn, maar als ik nu een beetje aan het nadenken ben dan mis ik het buitenrijden heel erg. Aan de ene kant vindt ik het sneu voor mijn dochter om weg te gaan, maar ze wist ook wel weer dat dit niet mijn 1e keus was.
Wat zouden we kunnen doen? Oh ja met de trailer op pad kan niet want we hebben 1 1/5 paards trailer.

dandir

Re: Ik wil naar een adere stal dan mijn dochter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:19

wel euh, ik vind dat jij zelf moet kiezen, en je dochter jou gewoon moet volgen ; er zullen elders ook nog wel leuke meiden voor haar zijn......
Sorry hoor, maar ik vind dat kinderen al te veel inspraak krijgen tegenwoordig.....

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:20

Kan je de 1,5 paards niet verkopen en een 2 paards kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:21

Hoe oud is je dochter? Ik snap dat je haar wat inspraak wil geven, maar zo lang ze niet meerderjarig is *dus onder de 18* en jij de kostdrager voor het paard bent vind ik dat jij uiteindelijk het besluit moet nemen.

En als het om twee paarden gaat; allebei op een andere stal? Tenzij dochter daar niet oud genoeg voor is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:21

hoe oud is je dochter?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:24

Ligt er denk ik een beetje aan wie, wanneer rijdt. Ga je als moeder elke dag, of zo maar eens af en toe, gaat je dochter elke dag, of juist minder?
Ik zou kiezen voor de stal van degene die het meeste met het dier bezig is,denk ik

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:25

Jammer voor je dochter, maar het moet voor jullie beiden fijn zijn. Mag ik vragen in welke regio je een stal zoekt?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:29

Heb dezelfde vraag: hoe oud is je dochter?
Daar zou het omhangen, is er geen oplossing dat ze mee gaat naar de andere stal? Daar zijn ook vast meer meiden van haar leeftijd?
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 10-10-12 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:29

Maakt het wat uit dan hoe oud haar dochter is? Voor de TS is ze blijkbaar oud genoeg om mee te mogen beslissen...

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:31

Vjestagirl schreef:
Maakt het wat uit dan hoe oud haar dochter is? Voor de TS is ze blijkbaar oud genoeg om mee te mogen beslissen...

Als het kind 10 is zou allebei op een andere stal niet een oplossing kunnen zijn..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:35

Mijn dochter van 18 betaald mee aan ons paard, dus heeft ook beslissingsrecht. Maar zou zij niet meebetalen, dan zou de beslissing toch echt mijn keuze zijn.
Vriendinnetjes vind je ook wel weer op een andere stal. Buiten dat kom je voornamelijk voor je paard en niet voor de sociale contacten toch?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:39

Ik begrijp de laatste zin over de trailer niet helemaal ... Als jullie op dezelfde stal staan (met 2 paarden?) dan kan jij toch in je eentje buitenritten gaan maken met gebruikmaking van de 1,5 paards trailer? Dochterlief kan gezellig met haar stalgenoten in de bak.
Als jullie samen/tegelijk willen buitenrijden met 2 paarden kan je een 2 paards trailer aanschaffen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:41

Een 2paardtrailer is wel even wat veel duurder dan een 1 1/2 trailer. En je moet ook maar de goede auto voor hebben..

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:43

Ik ga wel mee met de mening van HalloDan. Het maakt zeker uit of de dochter meebetaald. Maar anders heeft de moeder het voor het zeggen....kinderen hoeven niet altijd de dienst uit te maken.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:46

Ehm zoals velen hier zeggen ben jij de gene die bepaalt en niet je dochter..
Weet niet hoe oud ze is ?
Waarschijnlijk betaal jij ook de paarden en moet ze al blij zijn dat ze een paard heeft en dat het mogelijk is..
Op andere stallen maakt ze ook wel weer vriendinnen en anders neemt ze af en toe een vriendin mee..
Maar als het goed is komt ze voor haar paard en niet voor de meiden .. Hoe jong ik ook was ik kwam voor mijn pony de rest maakt mij weinig uit

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:49

Meeste wat hierboven is gezegd ben ik het mee eens.

Ik zou het nog wel vanuit een andere hoek bekijken; naar stal gaan betekent bij je paard zijn. Hartstikke leuk dat er andere meiden voor haar rondlopen, maar dat kwebbelen etc. kan ook op school of ergens anders ;) Als jij op een andere stal mooie uitrijmogelijkheden hebt waar je blij van wordt (en jou paard dus ook neem ik aan), dan is de keus voor mij snel gemaakt. Naar stal gaan doe je op de eerste plaats voor je paard, niet om gezellig met anderen te kletsen!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:50

Ik zou toch naar een andere stal op zoek gaan waar er voor beiden iets is wat jullie graag willen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:52

Ja gaat naar je paard voor je paard. Niet om aardig gevonden te worden. Als jij graag buiten wilt rijden dan verkas je het paard naar waar dat wél kan..

loempia93

Ik ga mee met de rest hierboven!
Als je dochter niet mee betaald vind ik dat de keuze bij jou ligt, maar je kunt wel rekening met haar houden. Jij vind het belangrijk dat je lekker buiten kunt rijden en dochterlief wil vriendinnetjes?
Volgens mij vind ze die overal wel hoor, is het niet met pensionklanten dan wel met manegekinderen en anders kan ze vriendinnen meenemen naar haar paard?

janouk

Je zal een afweging moeten maken wat belangrijk is voor jou, voor jouw paarden en jouw dochter.

Ik zou zelf de mogelijkheden voor de locatie voor het welzijn van de paarden als belangrijkste vinden.

Daarna zou ik kiezen dat mijn dochter een stal heeft waar veel leeftijdsgenoten zijn; dat vind ik belangrijk voor de sociale ontwikkeling. Ze moet daar dagelijks een aantal uur rondlopen.

En buitenrijden kan je toch ook alleen met jouw paard in de trailer naar buiten. Of moeten jullie altijd met zijn tweeën buitenrijden? Dan kan je toch ook het ene paard brengen en het andere paard ophalen. Dat doen wij hier ook wel eens, omdat wij een paard hebben die niet eenpaards in de trailer kan reizen, maar breed moet staan.

Of ben ik dan een 'slechte' moeder als ik het belang van mijn kind meer laten mee wegen dan mijn eigen belang. :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:54

Maiska schreef:
Meeste wat hierboven is gezegd ben ik het mee eens.

Ik zou het nog wel vanuit een andere hoek bekijken; naar stal gaan betekent bij je paard zijn. Hartstikke leuk dat er andere meiden voor haar rondlopen, maar dat kwebbelen etc. kan ook op school of ergens anders ;) Als jij op een andere stal mooie uitrijmogelijkheden hebt waar je blij van wordt (en jou paard dus ook neem ik aan), dan is de keus voor mij snel gemaakt. Naar stal gaan doe je op de eerste plaats voor je paard, niet om gezellig met anderen te kletsen!

Maar misschien betekend naar stal gaan voor haar dochter zowel 'bij je paard zijn' als 'bij je vriendinnetjes zijn'. Ik vind het op stal ook leuker als er mensen zijn waar k t goed mee kan vinden dan als er niemand is...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:56

als jij als ouder betaald, dan is het jammer voor de dochter, maar jou wil is wet. Persoonlijk vind ik 2 verschillende stallingen ook te gek voor woorden en het zou zelfs niet bij me opkomen.
Maar indien je dochter het echt super naar haar zin heeft en zou je het kunnen riskeren om met jouw paard alleen naar een stal met meer buitenrijmogelijkheden te veranderen. En van je dochter een extra inspanning te vragen (bijdrage of klusjes in huis) als bewijs dat ze verantwoordelijk genoeg is om zo'n keuze te hebben en de gevolgen ervan te dragen. Want 2 stallingen is toch altijd meer rompslomp.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:02

Waarop baseren jullie dat het om 2 paarden gaat? Ik zie dat nergens staan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:02

Ik schrik wel van sommige reacties.

Ten eerste moet een stal gewoon goed zijn voor jullie paard(en)

Ten tweede, ben ik zelf moeder en snap ik heel goed dat je het je kind ook naar de zin wil maken. Natuurlijk heeft je kind een mening en ook recht op die mening.
Dat je als ouder betaald is nou eenmaal zo. Kinderen zitten op school en wij moeten kinderen onderhouden. Geef je ze een paard hoort dat erbij.

Ik snap ook dat je als moeder andere wensen hebt en daar nu tegenaan loopt. Ik zou samen overleggen en eens rondkijken.
Voor je dochter is het moeilijk om weg te gaan van vriendinnen.
Ik stond vroeger op een manege en had vriendinnen. Wij brachten veel tijd door op de manege. Mijn ouders zagen dat liever dan andere ongein.

Als je op een stal komt zonder jonge meiden, is het voor haar ook best moeilijk. Mensen met name in de paardenwereld kunnen behoorlijk onvriendelijk zijn. Als iemand van 30, 40 en ouder iets doet maakt het niet uit, maar is het je dochter van bijv 16 reageren ze vaak anders. Dat is niet altijd zo, maar ik heb het vaak gezien.

Onze zoon is 15 en heel rustig. Iedereen vind hem en zijn pony leuk. helemaal toen hij klein was, dus weinig negatieve reacties gehad. Maar we lieten hem ook nooit tot last zijn en we waren er altijd bij.

Wel heeft hij altijd mee mogen beslissen waar we gaan staan met de pony's. Zijn pony is ''maar'' een shet, maar we houden wel rekening met de pony bij stal keuze. Zo kan hij niet op stro en willen mijn man en zoon kunnen mennen vanuit stal.
We hebben weleens gehad dat men minder netjes met de shet om ging, want was ''maar'' een shet en toen zijn we ook vertrokken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:04

welmoed__ schreef:
Waarop baseren jullie dat het om 2 paarden gaat? Ik zie dat nergens staan.

Het feit dat ze niet naar buiten kunnen met een 1,5 paards trailer