Vermoedelijk andere perso(o)n(en) in de weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Vermoedelijk andere perso(o)n(en) in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 20:37

Ik zit sedert gisteren met een dubbel gevoel in mijn maag.

Mijn 2 paarden staan dag en nacht op de weide die achter huizen ligt met aangrenzende tuinen en langs een villa moet passeren.
Al deze mensen zijn oudere, gepensioeneerden die dag en nacht controle houden en voor het minste bellen. Veilig gevoel dus.

Sinds gisteren merkte ik dat een van de poorten die afgesloten word met een ketting en een touw anders was dichtgemaakt.
Aangezien de buurman ook een wei naast die van ons heeft komt hij soms hooi halen voor zijn schapen en geiten.
Niet meteen wantrouwig dus gewoon goed dichtgemaakt daarna en naar huis vertrokken. Vanmorgen gevraagd aan de buurman:

Hij weet van niks, als hij in onze wei was geweest zou hij het zeggen. Stiekem wel een wrang gevoel en niet helemaal op mijn gemak de paarden gevoederd.

Om 19u kwam de DA en ging ik naar de paarden en jawel hoor! Weer was het touw anders vast inclusief de ketting. Hierna mijn vader gebeld en hij meteen van ja dit is niet normaal.
We hebben de buren verwittigd maar hebben tot nu toe niks gemerkt. We vragen ons af wat we kunnen doen want leuk is het niet, angstaanjagend zelfs!

De stallen thuis kunnen we niet gebruiken wegens verbouwing dus thuis kan ik ze niet stallen. Staan nog steeds op de weide helaas.

P.S. Een jager heeft een heeeele tijd terug een paar keer gevraagd om over onze weide te mogen gaan voor het aanliggende bos in te kunnen. We hebben dit geweigerd maar kan het eventueel toch een doorzetter zijn en stiekem langs onze weide gaat?

Iemand ideën wat we er tegen kunnen doen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:39

Is het een ketting met of zonder slot?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:39

Slot er op geen optie, en anders zet je dat hek onderstroom als die mogelijkheid er is?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 20:40

Zonder slot, we vonden het nooit nodig...

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:40

Kan je het hek misschien beter dicht maken? Bijvoorbeeld met kettingen en een hangslot erop? Gaan ze er ook echt met een voertuig doorheen of kunnen ze ook gewoon over het hek klimmen?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:42

Ik zou er in eerste instantie gewoon een slot opsteken :)
Voor de rest, ik zou me ook helemaal niet op mijn gemak voelen :=

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:42

Geen van de "oudjes" die even hallo gaat zeggen aan de paarden en weer braaf achter zich dicht doet(over dat laatste mag je wel blij zijn, zover denkt die mens wel gelukkig)?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:44

_Alarm_wlkp schreef:
Zonder slot, we vonden het nooit nodig...

Dus wel nodig. Niet alleen vreeemden die kennelijk je wei op gaan, maar er zijn ook mensen die dieren dumpen waar ze van af willen/moeten (ongechipte shetjes bv).

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:44

ik zou ook inderdaad een hangslot erop doen en iedere mogelijkheid die ik zou hebben op de raarste tijden gaan checken...

beautytje37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:45

Ja, een slot op zetten lijkt een goed idee, maar dan heb je de kans dat die persoon gewoon door of onder de draad zal kruipen. En dan zit je weer met hetzelfde probleem. Euh klinkt misschien al wat overdreven maar misschien een camera plaatsen voor even om te kijken of er echt iemand in de wei komt of niet...?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 20:47

Ze moeten over de oprit van een villa , een hek van 2 meter hoog maar staat ook geen slot op. Door een weide om bij onze paarden te komen waar draad van 1.50m hoog staat (gesloten draad). Neen met auto geraakt men er niet.

Op beide poorten staat morgen een slot en evt alarm :)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:49

Was ook het eerste waar ik aan dacht. Een camera inderdaad.....

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:50

Ow, dus weinig kans dat ze er overheen zullen klimmen? Dan lijkt me een slot een goede oplossing :) Succes ermee!

love_Soraya

Re: Vermoedelijk andere perso(o)n(en) in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:30

Mooi geregeld slot en evt alarm...is altijd naar zeg zo'n gevoel.. hoop dat het nu afgeschrikt of dat je duidelijkheid krijgt