welke prijs voor een dagdeel weidegang?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

welke prijs voor een dagdeel weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:42

Hallo,
Helaas is mijn pony weer terug op stal. Dit na 3 maanden zomer weidegang .
Hij stond daar 24 uur per dag op de wei en dat beviel super
Afijn we moeten weer terug naar stal, waar hij veel te veel op staat naar mijn zijn. Er is wel zomer weidegang, maar dat is nu over.
Ik kan waarschijnlijk vlakbij een stuk wei huren. Hier moet ik dus zelf elke dag mijn pony neerzetten en voor het donker moet ik weer terug om mijn pony van de wei op te halen en binnen te zetten.
Ik houd dus mij stal aan op de pension stal. Mijn pony zal dus elke dag tussen de 6 en 8 uur op de wei kunnen.
Deze wei is nu leeg. stukken wei zijn hier heel schaars, dus ben blij als dit door gaat. Maar wat is en goede prijs?
In de zomer betaal ik voor 24/7 75 euro per maand, in deze regio .

Ibbel

Re: welke prijs voor een dagdeel weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:45

Je huurt dus gewoon een wei. Hoe lang je paard daar op staat is irrelevant. Hoe groot is de wei?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 13:45

ben ik het niet mee eens, Ik mag mijn pony daar tegen betaling neerzeten. Maar s'avond moet hij van de wei af. Dus ik huur niet de wei, want dan zou ik kunnen doen en laten wat ik wilde.
Liever zou ik hem 24/7 buiten houden, maar dat is hier dus haast onmogelijk.
ik gok dat het gaat om 800 a 1000 vierkante meter.

Ik kreeg de tip van de eigenaar van mijn pensionstal, die overigens de pensionstal zelf niet runt maar dit uitbesteed. De man van de wei had aan hem gevraagt of hij het wilde gebruiken, omdat hij er niks meer mee deed. Dat wilde hij niet want hij had net een paar stukken van de gemeente gekregen voor zijn schapen. De eigenaar van de wei vertelde toen dat hij er anders maar schapen op los gaat laten want hij is het maaien met zijn grasmaaier beu.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:11

800m2 is niet groot, dat is ook zo kaal. Ikheb ook een kleiner stuk (gok 1500-2000m2) dat mag ik gebruiken en in ruil daarvoor moet ik de stoep schoonhouden.
Huur/pacht prijs hier is per jaar 25,00 per 2500m2

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 15:51

€25,- per jaar kan ik vergeten, aangezien ik 10 km vederop zomers op een weiland van 10.000m² sta voor €75,- per maand.
Op dit stuk staan dan nog 4 andere, wat totaal opbrengt 3 paarden a €90,- en 2 pony's waarvan ik €75,- betaal en de ander niks want dat is van degene die de wei beheert.
Komt uit op €345 p/m wat degene ontvangt die een wei beheert van de gemeente 8)7
Dat is een leuk centje bij verdienen...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:29

800m2 dat is een rijbak formaat. Ik geef het een week en dan wordt het een modderpoel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:33

Hangt van de bodem af, hoeveel gras er staat en hoe rustig de pony is. Maar in de winter is dat stukje wel al heel snel kaal. met de hele dag er op toch wel binnen een maand denk ik... Dan moet het harde en droge zandgrond zijn om het te kunnen blijven gebruiken. ik zou een bescheiden voorstel doen. Schapen wordt vaak ook maar weinig voor betaald, en je zult er misschien niet zo intensief gebruik van kunnen maken als je het netjes wilt houden. Misschien een bedrag per keer? Dan zou een euro per dag wel mooi zijn. En anders als je die wei een echt voor jezelf wilt en hij blijft wel bruikbaar iets van €20,- a €25,- per maand.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 22:35

Helaas, is het niets geworden. Meneer wil er geen pony op. Die hoort in en stal.
Hij gaat er van de zomer schapen op zetten. Het is zo jammer dat ik niets kan vinden wat aan alle eisen voldoe....
Voorlopig ga ik maar weer briefjes ophangen. *zucht*