naar andere stal ofniet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

naar andere stal ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 18:31

ik weet niet of het goed staat, zoniet, kan iemand het dan verplaatsen ?

ik zit te twijfelen of ik naar een andere stal ga. moeilijkeis ik heb een budget van max 160 euro op het moment.

stal waar ik nu zit:

stal
weide
paddock
buitenback
longeerbak
alleen hoooi en biks gevoerd als ze op stal staan en dan 2x biks en2x hooi

maar elke dag worden er lessen gegeven en kan ik pas savonds terecht ( naja opzich niet erg ik heb toch werk en school)
nu krijg ik ook steeds meer gezeur op stal, en eigenlijk weet ik geeneens waarop ze nou precies zeuren .
voornamelijk dat ik neit genoeg in het schrift schrijf van stal, terwijl ik iets heb, moet je zo'n schrift niet bewaren voor belangrijke dingen. ipv elke keer opscrhijven , geweest groetjes?

vervolgends zegt de stal eigenaar dat ze het zat is constant met mijn paard heen en weer tesleuren , van stal naar wei (ze hebben 24/7 op stal gestaan , staan sinds 2 weken terug binnen ). ik zet mijn paard bijna elke dag zelf buiten en vraag ook helemaal niet aan haar of ze hem buiten wil zetten.
vervolgends word er geklaag dat ze elke week weer opnieuw in het schrift zet dat ik me mest moet opruimen als ik gebruik heb gemaakt van bak /longeer ring en paddock, naja logisch dit doe ik dus ook , ik ben het mischien 2 keer vergeten omdat ik helemaal gestressed ben sinds ik vorige week te horen kreeg dat ik reuma had... dan zegt ze dat dit elke week zo is. maar dat is dus helemaal niet zo !!

vervolgends was het onweer, ze had al haar paarden binnengezet behalve de mijne, haar rede. ja het regende heel hard ophet moment dat ik jou paardwou halen . dus ik ging het niet doen , naja OKE , toen ik het hoorde had ik op facebook gezet .hmpf , zehebben alle paarden binnengezet behalve de mijne :( heeft mijn arme schat met onweer buitengestaan . ( elke dag zet iemand anders buiten dus ik zou niet weten wie het gedaan had) maar het was totaal niet persoonlijk. en hier werd ze helemaal boos over. naja excuses aangeboden mischienhad ik het inderdaad niet op facebook mogen zetten..

maar al dit soort kleine dngetjes blijven zo doorgaan en k word er langzaam gek van .

maar mijn paard is wel op die stal helemaal uitgebloeid en echt opgeknapt. de mensen zijn echt gezellig!! ik heb het er wel naar me zin op het gezeur na.
ik heb alles wat ik wensen kan. ik kan me pony gewoon lekker rijden , is 5 minuten fietsen van me huis af en bovendien goedkoop !

maar ik weet dus niet wat kmoet doen . k heb namelijk ook een advertentie gezien voor een stal van 130 euro inclusief.
ze hebben daar
buitenbak
meerdere paddocks
2 longeercirkels
weidegang
stal
bodembedekking kan je kiezen , stro , vlas of krullen
tegenmeerprijs kan je ze laten buitenzetten
5 x per dag gevoerd 3x kuil 2 x biks

nadeel, het anderhalf uur reizen met openbaarvervoer.
voordeel. ik kan het reizen met me abbonnement die ik heb voor school .
vanafschool is het 20 minuten a halfuur reizen .
nadeel sweekends ben je lang onderweg :(
zaterdag ben ik pas 5u klaar met werk. ik kan vanaf daar geliijk bus nemen om half 6 . dan ben ik er om half 8 . ben er tot half 9 a 9 uur meestal op een zaterdag
tegen de tijd dat ik thuis ben is het half 11 .

een andere stal in mijn omgeving met mijn budget is niet te vinden .

helaas moet ik alles zelf betalen van me ouders, vandaar me budget .
wel voordel vanaf april krijg ik studiefinancering .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:22

Gewoon eens even een goed gesprek aan gaan met je stalhoudster, want dit is typisch een gebrek aan communicatie. Jullie moeten even heel duidelijke afspraken samen maken zodat iedereen weet waar die aan toe is.

Zij voelt zich blijkbaar gedwongen hem buiten en binnen te zetten en vindt het niet fijn dat zij dat steeds moet doen, terwijl jij zegt dat dat helemaal niet hoeft. Maar bij regen wel blijkbaar? Spreek even duidelijk af wat de bedoeling is.

Misschien wil je stalhoudster dagelijks om een bepaalde tijd alle paarden binnen / buiten hebben, en baalt ze ervan dat zij denkt dat zij voor jouw paard opdraait omdat jij elke dag wat te laat komt ofzo, waardoor jouw paard bvb. alleen in paniek achter dreigt te blijven als zij hem niet binnen haalt?

Vraag gewoon eens wat zij van jou verwacht, dan kun jij weer zeggen wat jij verwacht, en dan moet je er wel samen uit kunnen komen toch :)

Gezien het verhaal van het schrift kan ik me ook wel voorstellen dat ze gewoon wat meer contact met je wil om dingen door te spreken. Als stalgenoten dagelijks in het schrift zetten dat ze bvb. zijn geweest, alles al gedaan hebben, en morgen rond een bepaalde tijd komen, dan kan zijn daar ook rekening mee houden voor het 1 en ander denk ik?

Ik vind het hier ook wel fijn als ik een beetje weet wie er al geweest is en wie er nog komt, gezien we de ponies samen verzorgen.

En omdat het soms snel vies wordt en het dan voor de stalgenoten die later in de middag komen, kan lijken of ik niks gedaan heb 's ochtends en andersom, zet ik ook wel eens op het bord wat ik gedaan heb, en dan vraag ik bvb. weer of zij een bepaald klusje willen doen zodat ik op mijn beurt de volgende dag weer niet hoef te balen met het gevoel dat ik overal voor op draai, omdat ze niet in de gaten hebben gehad dat er een nieuwe hooibaal nodig was ofzo...die ik niet meer heb gepakt die ochtend omdat ik al meer dan zat gedaan had....dat soort dingen.

josje4

Re: naar andere stal ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:32

Als ik jou was zou ik samen met je ouder een gesprek aangaan met stalhoudster.
Zij bedoelt het waarschijnlijk niet zo en is het miscommunicatie ???
Want het is een stuk fijner om je paard dicht bij huis te hebben!

Jenny_S

Re: naar andere stal ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:53

Ik ga mee met hierboven

goed gesprek doet wonderen,nu irriteren jullie elkaar alleen maar

1.5 uur reizen is niet cool dat gaat opbreken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:59

Op verzoek van TS hier een slotje.