Verstopte neus?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tosadog

Verstopte neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 16:54

Ik heb even een vraag: een van mijn paardjes, een 2.5 jarige merrie heeft sinds enige tijd wat ik maar noem "een verstopte neus".
Ik heb de dierenarts er bij gehad: zijn advies: frisse lucht en niet dicht op stal zetten, hij kon verder niets concreets ontdekken na onderzoek keel/neus.
Nu doe ik dit al niet, 's avonds heeft ze een inloopstal waar ze in en uit kan, dus altijd deuren open, wel bedekt met vlas om lekker in te liggen wat ze ook doet. Overdag staat ze buiten. Dus veel frisse lucht. Als het echt heel slecht weer is doe ik de staldeur wel dicht maar staat de bovendeur gewoon open.
Ze heeft geen loopneus, geen afscheiding, gewoon een mooie droge neus, ze hoest niet, alleen op sommige momenten briest ze diverse keren achter elkaar en dan hoor je gewoon verstopping, alsof ik zelf een verstopte neus heb, het klinkt niet als een normale bries in ieder geval, meer een soort getrompetter.
Ik heb al gekeken of ze veel vlas in haar neus krijgt misschien maar dat is het ook niet, ik kan niks vinden. Mijn andere paardjes hebben helemaal geen last.
Hebben jullie hier ervaring mee?