Dutje doen in stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Dutje doen in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 21:31

Wie slaapt er hier wel eens op stal?
Ik heb ME-CVS, een vermoeidheidsziekte kortgezegd..
Ik heb standaard een krukje op stal gehad altijd, en als het even niet ging ging ik liggen in het stro.

Nu ga ik morgen een spannende dag in, namelijk verhuizen van mijn paardje.
ik ben er nu al moe van (de spanning) en ik weet zeker dat zodra ik aankom op bestemming in instort.
Ik ben dus van plan in de stal te slapen.. even een uurtje ofzo.

Iemand daar ervaring mee? tips?
Als het bevalt.. hoe stom het ook klinkt, wil ik dit vaker gaan doen als dit betekend dat ik beter/vaker van mijn paardje kan genieten!

Ik dacht zelf aan:
- een picknikkleed met zo'n plastic onderkant
- een fleecedekentje voor over me heen?

zijn er denken jullie nog dingen om rekening mee te houden?
Paardje zal in de paddock staan btw :')

Maartenn

Re: Dutje doen in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:32

Oppassen dat je niet met je haar in de mest komt ofzo :P Lijkt me niet echt lekker

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:34

Ik vind het zelf niet fijn; ammoniak dampen, stof etc lijken mij juist enorm ongezond voor je.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:34

Maartenn schreef:
Oppassen dat je niet met je haar in de mest komt ofzo :P Lijkt me niet echt lekker

Dat was het eerste wat ook in mij opkwam!

En verder, heb ik er geen ervaring mee. Misschien iets voor onder je hoofd?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:35

In de zomer doe ik heel soms een dutje in de wei. Ik ga dan gewoon tegen een paal
Zitten en val dan vanzelf in slaap.
Ik zou dus een schone stal pakken en een fleece deken en lekker
Tegen de muur aan zitten/ liggen.
Als het je eigen stal niet is misschien de deur even dicht doen
Voordat er een paard plots in wordt losgelaten.

Welterusten :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 21:35

capuchon van mijn jas op doen dus :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:35

als je het vaker doet, misschien handig zo'n hele dunne stretcher??? ligt wat comfortabeler, neemt niet vee ruimte in en je ligt niet direct in het stro en ook niet op de grond (kou en tocht)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 21:36

dat is misschien wel een goed idee eigenlijk! ook met dat het straks kouder word enzo.
Het is wel zo dat ik het dan natuurlijk klaar moet maken, en dat kost energie.. ik hou het even in gedachten!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:37

Misschien zeg ik nu iets heel raars, maar kun je niet na het verhuizen de spullen op z'n plaats zetten, paardje in de wei/stal en dan naar huis gaan, tukkie doen. En eventueel 2 uurtjes later weer terug gaan?
Want slapen op stal vind ik toch wel een beetje bijzonder. Zijn altijd mensen/geluiden en het is niet bepaald hygiënisch.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 21:39

spullen moeten dan nog op zijn plaats, en dat gaat waarschijnlijk al niet.
Ik ben dan dus nog totaal niet klaar met alles daar, en ben afhankelijk van mijn man wat heen en weer rijden betreft.
Het is een hele kleine stalling (5 paarden) en komt bijna niemand, alleen de 4 anderen, en die weten van mijn ziekte.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:40

Wil je echt in de stal zelf slapen of in het gangpad?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:41

Wat ligt er in de box? Ik ben erg goed in slapen op stal. :D omdat onze tinker op hennep staat is dat wat hard. Vaak pak ik wat van zijn hooi en maak daar een matrasje van. Daarover heen een schone fleecedeken van meneer als matrashoes en kussen. Eventueel een dekentje erover heen boxdeur dicht en slapen maar. Gaat heel erg goed. Alleen eventuele stalgenoten kunnen je wakker maken. Ik meldde het wel voor de eerste keer aan stalhouder om te voorkomen dat ze denken dat er wat mis is met je.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 21:44

@ karuna, lekker zeg! :D
@vuurneon, in de stal zelf, op het stro :j

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:44

als de andere er van af weten dan zou ik een strecher weg zetten en gewoon een dutje doen als je moe bent , misschien kan je je verhuizing in stukjes hakken dus bv s ochtend paard dan rusten bv in jou huis ( weet niet hoe ver je moet reizen en dan smiddags de spullen verhuizen

ik heb op mijn vorige stal ook vaak een dutje gedaan ging dan smiddags naar stal en ging s aovnd laat naar huis lekker op de bank en onbedoeld slapen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:44

Dat zou ik alleen durven wanneer mijn paard niet in de stal staat.
Van de zomer viel ik bijna in slaap in het weiland, ik lag vlak bij mijn paard.
Op een gegeven moment schrok mijn paard ergens van (hij stond met zijn hoofd over me heen ook te dutten), en zijn eerste reactie was mij wakker maken. Paarden doen dat niet altijd even vriendelijk tegen elkaar, en ik merkte dat hij zijn voorbeen optilde om me een por te geven. Gelukkig had ik dat op tijd door anders had ik een hoef tegen me aan gehad, nu raakte hij alleen mijn been zachtjes...

Dus slapen in stal.. Alleen zonder paard :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:46

Lijkt mij echt niet gezond, maar goed; het idee dat ik zo dicht op het stro kom te liggen vind ik al beangstigend hihi

Stretcher lijkt mij best een goed plan, ding zet je zo op :) zit je ook niet direct op het stro met je snufferd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:48

Een strechter pakken en opzetten kan net teveel zijn als je echt heel erg moe bent. :j Ik kom in zo n geval dan met mijn vingers ertussen of zo. Vandaar wat hooi fleecedeken en pitten. Beiden aanwezig bij de box.

Ik ben ook wel eens in slaap gevallen terwijl knollie op stal hooi stond te eten, ik was er even bij gaan zitten en in slaap gevallen. Toen ik wakker schrok stond hij heel beschermend over me heen te waken. <3 was alleen niet echt mijn bedoeling. Hoe braaf ook iets te veel risico.
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-10-12 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 21:49

paard staat op dat moment buiten :j

@hutch84... reizen opzich (al is het maar 15 min met de auto) is ook vermoeiend voor mij, ik verlies dan meer energie dan ik krijg, aangezien ik hoe dan ook nog wat moe zou zijn na het tukje, heen en weer naar huis is echt geen optie, dat kost teveel..

@vuurneon, ik ken alleen die rampen-dingen uit mijn kindertijd.. een soort bungelowtent versie :') ze zullen vast gemoderniseerd zijn, ik ga eens googlen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:51

Zoek op veldbed :P

Bij de padvinders namen ze die dingen mee op kamp en daar moesten ze een stuk mee sjouwen voordat ze bij de tenten aankwamen dus dat wou prima :) en je klapt het na gebruik gewoon op :)
(Ook heel belangrijk natuurlijk dat je het gewoon op kan bergen)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:52

Je hebt ook van die dunne matrasjes (kampeerwinkel). Kun je zo uitrollen en dan neerploffen. is misschien ook niet zo'n gek idee. En een slaapzak of fleecedeken over je heen. Het lijkt me heerlijk om zo nu en dan even ergens in stal te gaan liggen en slapen. Even nieuwe energie op doen zeg maar. Voor jou is het een noodzakelijk kwaad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:53

Wij hebben trouwens een lichtgewicht kunststof bankje op stal staan, dat is ook handig! Maar goed; neemt wel ruimte in natuurlijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:53

sheela schreef:
Je hebt ook van die dunne matrasjes (kampeerwinkel). Kun je zo uitrollen en dan neerploffen. is misschien ook niet zo'n gek idee. En een slaapzak of fleecedeken over je heen. Het lijkt me heerlijk om zo nu en dan even ergens in stal te gaan liggen en slapen. Even nieuwe energie op doen zeg maar. Voor jou is het een noodzakelijk kwaad.

maar denk dat je beter iets van de grond kan, ivm. met de kou van de grond en de tocht over de grond

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:56

Wat ik weleens doe is eerst uitmesten, dan flinke hoop hooi geven (zodat ponylief stil blijft staan :') ), dan op zijn rug kruipen, acherstevoren gaan zitten en dan op men buik liggen :P
En slapen maar :')
Of inderdaad een dekentje op het stro en je trui als kussen gebruiken :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:11

Gewoon lekker in de stal gaan slapen als je dat nodig hebt :) Ik ben ook wel eens gaan liggen in een net uitgemeste stal, heerlijk warm en zacht dat stro. Ik zou wel een schoon plekje zoeken, zo'n pieslucht in je neus lijkt me ook niet fijn.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:05

Breng je je paard met de auto en trailer naar zijn nieuwe plekje? Dan deed ik even een tukje in de auto..