http://hp.houtenplaten.be/index.php
Ik heb er nu zo 2 voor de stal liggen en deze voorkomen dat mijn stal nat wordt, echter is eentje aan vervanging toe (ze liggen er al jaaaaaaaaren) en nu is er in de andere weide een pad gemaakt van deze platen, dus om met je kruiwagen droog naar de stal te kunnen.
Dit lijkt me een heel interessant iets, deze platen voor de stal en dan langs de stal af een pad maken naar de uitgang van de weide, puur voor mijn eigen gemak. Pony's hebben verder genoeg droog .. ze hebben de stal en de rest van de weide, enkel het gedeelte tussen de uitgang en de stal wordt snel een modderpoel, het gedeelte waar ik door moet met kruiwagen dus

Zit al een tijdje te zoeken naar een oplossing, stenen leggen is ook een mogelijkheid maar heel arbeidsintensief en je moet dan ook serieus opvullen met zand en dat is ook niet goedkoop. Aangezien het niet mijn eigen stuk land is wil ik het kostenplaatje toch wel enigszins beperken, of anders iets maken wat ik makkelijk weer kan meenemen/verkopen moest ik vertrekken ... En dus zit ik nu naar deze platen te kijken. Het ziet er netjes uit en het zou ook heel stevig zijn, het zou zeker 10 jaar meegaan (de plaat die nu aan vervanging toe is ligt er dus ook al diverse jaren en het enige probleem daarmee is dat er een stuk hout uit is waardoor er een ijzer bloot ligt en dit vertrouw ik niet met de ijzers van mijn pony). Maar heeft iemand er ervaring mee? Hoe zou zich dit houden met de winter? Met nattigheid? Met vorst? Etc.? De platen voor de stal heb ik tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, maar ik heb nog geen vorstperiode meegemaakt dus ik weet niet hoe het dan wordt ... Maar langs de andere kant denk ik dat ze beter op zo'n plaat kunnen lopen dan op hard bevroren, ongelijke, modder .. Als het niet héél glad wordt natuurlijk

Ben benieuwd