Weide huren van de gemeente

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDaphne

Weide huren van de gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 00:25

Wie huren hier een weiland van de gemeente en hoe bevalt dit? Ik kan waarschijnlijk zelf een weide gaan huren. Hoelang van te voren hoor je of je er af moet? En hoelang staan jullie er al op?

Aukelizzy

Re: Weide huren van de gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:20

Ik denk dat dit vragen zijn waar je bij je gemeente zelf aan moet kloppen. Elke gemeente heeft zijn eigen beleid en daarnaast hangt het natuurlijk ook nog af van de bestemming die er op het stuk land ligt.. Gewoon zelf hele duidelijke afspraken maken en zorgen dat je alle toezeggingen op papier krijgt.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:25

Ik ben naar het gemeente loket gegaan, met de vraag om een weiland te huren.
Stond bij een meneer op wei en hij vertelde mij dat hij vroeger wel eens een weiland van de gmeeente had gehuurd.
De meneer van het gemeente loket keek mij een raar aan en zei dat ze alleen grond verkopen met bouwbestemmingen.

Of moet je dat niet bij een gemeenteloket vragen?

Ben dus wel een benieuwd naar de antwoorden hier

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:55

Toen ik zocht, 3 jaar terug, werkten de gemeentes, makelaars enz...niet erg mee. Ik kwam er NIET tussen....Op marktplaats kun je mss een oproep doen met de vraag: te huur gevraagd?

xDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 20:59

Als je belt moet je vragen naar iemand die gaat over het buitengebied. Die weten meer. Mailen kan ook hoor reageren ze ook op. Je moet alleen net de juiste persoon hebben die erover gaat. Staatsbosbeheer en waterschap verhuren ook. Alleen is daar meestal wel een wachtlijst. Bij het kadaster van de gemeente kun je ook kijken welke wei van wie is als je iets hebt gezien.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:31

Staatbosbeheer koopt hier (in limburg) steeds meer weilanden op. Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat, maar ik zou me niet fijn voelen als ik een weilandje van hun zou huren met de gedachte dat ik er elk moment af zou moeten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:34

mijn verzorpaarden staan op een gemeenteweide. De weides verschillen onderling heel erg. Wij hebben bijv. geen stroom en water en er staat een ENORME wachtlijst voor. Het is wel lekker, zo'n eigen stekkie!

@loempia: het is hier in almere een 5 jarig contract die je kan verlengen :)