Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sallandval schreef:Ik zou het ook doen hoor! Onze paarden worden ook twee keer per dag gevoerd, gaat prima. Dan heb jij nog het geluk dat je er buiten de werktijden gewoon bent als het nodig is.
Je kunt met de buren afspreken dat ze een oogje in het zeil houden, en met je werk dat (mochten er calamiteiten zijn) je wel weg kunt.
Het enige waar ik niet te hard op zou rekenen is dat het huis permanent bewoond zal mogen worden, vaak past dat niet in het bestemmingsplan. Dat zul je dus anders op moeten lossen.
Mist schreef:Zolang je een internet verbinding hebt is het niet zo moeilijk om een, of meerdere camera's te plaatsen. Geeft enorm veel rust ! zou niet meer zonder kunnen.
Kan de camera's op elke plek op een computer zien, op mijn htc en op m'n Ipad
Guinevere schreef:Ik denk zeker dat het haalbaar is, maar zorg ervoor dat je een goed back-up plan hebt. Wie zorgt er voor de paarden als jij bijv. je been breekt? Op vakantie gaat? Een paard ziek is en meer toezicht nodig heeft?
Zeker als je pensionklanten wil nemen is dat iets om vooraf echt goed over na te denken, want wat jij in zo'n situatie acceptabel vindt kan voor een pensioenklant een probleem zijn.
Bassenqua schreef:Ik ben erg bang dat je te gemakkelijk denkt om van een huisje met vakantiebestemming een permanante woning te maken, daar wordt vreselijk moeilijk over gedaan en alleen mensen die al meerdere jaren in zo'n vakantiehuis zitten krijgen dat met veel rechtszaken voor elkaar. Hou er dus rekening mee dat als je daar zit en je alles voor elkaar hebt met het nodige werk en kosten de gemeente opeens een brief stuurt dat je binnen een x aantal weken alles weg moet halen en dat je moet vertrekken. Ik spreek helaas uit ervaring.
Het idee op zich is prima, paarden hoeven niet 24/7 onder toezicht te staan maar pas op dat je niet een hoop kosten maakt om het voor elkaar te hebben en vervolgens weer kosten mag maken om het in originele staat terug te brengen want dat verwachten ze van je.