Wat moet ik nu toch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sopjes

Wat moet ik nu toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 12:42

Ik ben een halfjaar terug bevallen van een zoontje. Ik heb nog steeds enorm last van alles cergeten.
Hierdoor vergeet ik soms wat mijn vriend zegt. Dan vraagt hij bijv de.droger nog eens aan te zetten. Cervolgens febeurt er iets. ik krijg telefoon iemand aan de deur of gewoon de kleine. en dan vergeet ik het.

Mijn vriend irriteert zich hieraan. hij snapt niet dat ik dit niet expres doe.
ook heeft mijn vriend geen contact meer met zijn ouders. wel met zijn zus. dit zit hem ook erg dwars.

dit alles resulteert in een chagerijnige man in huis.. hij kan niet anders dan nors doen. een knuffel of andere fysieke aandacht heb ik al een maand niet gehad.. ook niet als ik erom vraag..

tevens heeft hij woedeproblemen.. hij kan uit zijn slof schieten en boos worden. waarna er niks meer met hem te beginnen is. hij zegt dan dingen als dat ik maar naar mn ouders terug moet. en alles mket terugbetalen wat hij ooit voor mij of de kleine gekocht heeft.

zo ook net weer..

wat moet ik toch met deze situatie? Ik hou van hem.. Maar door al dit gedoe worden mijn gevoelebs steeds.minder.. tot ze straks helemaal weg zijn?

sopjes

Re: Wat moet ik nu toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 12:44

Hij kan overigens wel lachen naar zijn zoon.. en daarmee spelen en knuffelen en kusjes geven..
maar mij? Daar loopt hij nog net niet met een boog omheen..

ik ben echt gebroken.. ik weet het gewoon niet meer..
alle dagen kook ik zo lekker mogelijk. tussen de middag gebakken ei of zelfgemaakte soep..
maar hij waardeert het niet..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:54

Met hem praten? aangeven dat de situatie op deze manier niet langer acceptabel is, bovendien merkt de kleine er nu nog niet heel veel van maar naarmate hij ouder word gaat hij deze spanningen ook voelen/merken....niet echt gezond.

Verder weet ik niet hoe jouw bevalling is geweest maar mijn ex had een soort van trauma opgelopen door de bevalling. Het zien van hoe het kind met pijn en moeite ter wereld kwam zorgde er bij hem voor dat hij een soort van tijdelijke afkeer van mij had. Ook had hij in ene last van: het gevoel dat hij vast zat,zijn vrijheid hem was afgenomen, bij ons heeft het uiteindelijk geresulteerd in een scheiding. Ik hoop voor jou dat jullie er samen uitkomen d.m.v praten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:56

Heb je je nou aangemeld op bokt om je relatieproblemen te bespreken??

Je topic staat trouwens ook verkeerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:58

Dit moet je met hem bespreken, niet met bokt.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:58

dat vergeetachtige kan nog wel eens lang gaan duren, dus er moet gepraat worden met hem. En hij moet hulp gaan zoeken voor zijn woedeprobleem

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:59

vuurneon schreef:
Dit moet je met hem bespreken, niet met bokt.

Maar toch lijkt het me fijn om eens om advies te kunnen vragen bij mensen die jou totaal niet kennen.

Wat een lastige situatie, TS. :(:)
Je zult er met hem over moeten praten, maar meer advies kan ik je denk ik niet geven..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:00

Goof schreef:
.

Wat maakt dat nou uit? Er wordt zoveel besproken hier op Bokt...

Sterkte TS. Ik heb geen oplossing voor je. Maar als jullie relatie niet goed is, vraag je dan af of je op deze manier wilt leven. Is voor je zoontje ook niet fijn natuurlijk.
Heb je al eens een goed en open gesprek hierover gehad met je vent?

sopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:02

Praten gaat met hem niet. dan komt alle.opgekropte woede naar buiten. Ik hou van jou pakt hij dan op als ik haat je.
Zo nu ook. Ik wilde praten na vanochtend. Krijg ik alleen te horen: ikbdoe toch alles fout, en ik neem straks nog een beslissing waar je niet vrolijk van word.
Toen ik het even moeilijk had en in tranen kwam vroeg ik om even met rust gelaten te worden. Vervolgens blijft hij vijf minuten doorpraten dat hij wel zou gaan en nooit meer terugkwam. Dat ik het maar moest uitzoeken. Rust kreeg ik pas nadat hij uitgeraasd was, en ik bijna in paniek was. vervolgens ging hij boven stofzuigen waardoor ik de badkamer niet meer af kon. (was aant poetsen. en nog steeds).

Ik weet het gewoon niet meer.. Mijn gevoel raakt weg.. Dit is niet de manier waarop ik bij hem wil zijn.. Het is ook.niet goed voor mijn zoontje.. Ik wil hem zo graag beschermen..

Soms denk ik weleens.. Ik ga..! Maar.. Waar moet ik heen? Ik heb geen baan. Geen uitkering. Niks.. Ik ben ontslagen toen ik zwanger was. Ik kreeg bij de gemeente nul , nul. ook geen zwangerschapsverlof waar ik wel recht op.had achteraf. Krijg ik.nubuiteraard niet meer...

sopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:05

Yom schreef:
dat vergeetachtige kan nog wel eens lang gaan duren, dus er moet gepraat worden met hem. En hij moet hulp gaan zoeken voor zijn woedeprobleem

Hij is al een jaar bezig met hulp. Alleen.. Het helpt niet. Hij doet er totaal geen moeite voor.
Hij moet bijvoorbeeld steeds.een blad invullen met een situatie van de week hoe of wat. Maar dit "vergeet" hij (ik herinner hem steeds.. tevergeefs..) of ik moet hem helpen om het in te vullen? Ofwel hij noemt de vrafen van het blad op en wat ik als voorbeeld.noem schrijft ie op. anders laat ie het leeg..

sopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:05

jiehaaa schreef:
Goof schreef:
.

Wat maakt dat nou uit? Er wordt zoveel besproken hier op Bokt...

Sterkte TS. Ik heb geen oplossing voor je. Maar als jullie relatie niet goed is, vraag je dan af of je op deze manier wilt leven. Is voor je zoontje ook niet fijn natuurlijk.
Heb je al eens een goed en open gesprek hierover gehad met je vent?

Dit heb ik geprobeerd.. Zijn woorden zijn meteen: pak je spullen en ga.
Hij schiet meteen uit zijn slof van alles waar je over wilt praten..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:07

Kun je niet een weekend (met je kind) naar een vriendin of ouders toe om alles rustig door te nemen met hun?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:07

Kun je niet met je ouders/vriendin praten over de situatie en dat je dan misschien (tijdelijk) daar naar toe kan. En kijken of hij dan wel inziet dat het niet gaat en dat er werk aan de winkel is of toch definitief een punt er achter te zetten. Als je niet met hem kan praten zul je toch iets moeten ondernemen en dan is het (tijdelijk) weg gaan misschien wel net wat hij nodig heeft om tot inzicht te komen dat er hulp moet komen en dat jullie moeten gaan praten om dingen samen te kunnen oplossen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:08

Kan je bij je ouders terecht? Dit lijkt me niet echt gezellig zo.
Zijn argument van alles terugbetalen wat hij voor de kleine heeft gekocht is kul. Hij heeft immers een aandeel van 50% in jullie kind....

sopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:09

Mijn ouders hebben er geen boodschap aan. Ze vinden dat ik het maar met mijn man moet oplossen. En als ik zou gaan en ik zeg dat hij mijn kind niet meer mag zien (hij heeft geen rechten of plichten, wilt overigens dan ook niet voor kind betalen) dan moest hij maar bij mijn ouders komen als die oppassen ?

Het is een x zover geweest dat ik bij mijn ouders was. en dat ik hem niet meer wilde zien. toen gaven ze dat aan. dat hij daar altijd welkom bleef. toen uiteindelijk weer goed gekomen. is nu vier maanden terug

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:13

Als vader heeft hij zeker wel rechten en plichten hoor.
Daarnaast heb je geen goede vriendin waar je terecht kan dan? Of misschien moet je zelf eens in therapie gaan om met iemand erover te praten en kan deze jouw verder helpen.

sopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:15

Mijn beste vriendin studeert nog. Ik mag daar altijd heen. Maar met tween en een kind op 4 bij 6 meter is niet haalbaar..
overigens wil ik dit ook niet.

ik wil weer normaal met vriend kunnen doen..

mijn vriend heeft het kind erkent. maar niet naar de rechtbank geweest. we hebben gwen geregistreerd partnerschap of huwelijk. dus hij heeft dan geen plichten?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:16

Er zijn natuurlijk wel mogelijkheden, hoewel je in een lastige situatie zit. Je kan een parttime baan zoeken en bijv. met iemand anders die oppas zoekt voor een kleine daarmee samen doen met oppassen. Jij past op hun kleine als je vrij bent, en zij op de jouwe als jij werkt. Dat is natuurlijk niet zo makkelijk af te stemmen, maar het is wel goed om naar mogelijkheden te kijken, i.p.v. onmogelijkheden. Daarnaast kan je vriend (ook als je geen relatie meer zou hebben) toch ook oppassen. Jij zou bijv. op zaterdag een baan kunnen zoeken. Ik noem maar wat :-).

Waarom ben je ontslagen toen je zwanger was? Voor zover ik weet mag dat alleen uit financiele overwegingen (als het bedrijf je niet langer kan betalen, en dat ook administratief aantoont).

En wat is de reden dat je met je vriend een kind hebt gekregen? Dat bedoel ik niet banketstaaf, maar als je dat helder hebt kun je vriend daar ook aan herinneren. Je verhaal lezend denk ik niet dat het gaat om het feit dat je nu vergeetachtig bent, maar dat er veel meer speelt in je relatie. Probeer dat helder te krijgen, dan kun je misschien verder komen. En wat zegt de hulpverlening van je vriend over jullie situatie en relatie? Die kan misschien ook helpen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:18

Ik weet niet of het al genoemd is, maar alles opschrijven wat je moet doen.

Kyola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:20

Wat een nare toestand voor jou en die kleine zeg, het is niet niks om zomaar raad te gaan vragen aan bokkers. Voor je gevoel zal je wel diep in de oliebol zitten.

In het belang van de kleine is het toch echt zaak dat hij met jou gaat praten, wat wil hij nou precies? Dat is een verhaal dat hij jou moet uitleggen, wil hij nog wel samen met jou zijn? Als dat nog het geval is zullen jullie er samen voor moeten vechten.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:22

sopjes schreef:
Zo nu ook. Ik wilde praten na vanochtend. Krijg ik alleen te horen: ikbdoe toch alles fout, en ik neem straks nog een beslissing waar je niet vrolijk van word.

Waar gaat dit dan eigenlijk over? Dat ie bij je weggaat, of dat ie je wat aandoet...?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:23

Maar wat wil hij echt? Weggaan, er samen voor vechten, zo doorgaan?

En wat wil jij echt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:24

Denk ook aan je kind; die krijgen meer mee dan je denkt; ook baby's.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:26

Tigra_ schreef:
Als vader heeft hij zeker wel rechten en plichten hoor.
Daarnaast heb je geen goede vriendin waar je terecht kan dan? Of misschien moet je zelf eens in therapie gaan om met iemand erover te praten en kan deze jouw verder helpen.

maar toch niet teveel als TS niet getrouwd is en haar vriend geen ouderlijk gezag heeft aangevraagd...

TS hoe zit dat bij jullie?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:16

Ik plaats hier een slotje aangezien dit topic is geopend onder een SA.