Merken van je spullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Merken van je spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 08:52

Deze winter ga ik deels op een pensionstal staan en aangezien je altijd mensen blijft houden die het verschil niet goed hebben geleerd tussen mijn en dijn, plus voor het geval dat ik zelf eens wat vergeet, wil ik graag mijn spullen merken met mijn naam.
Nou heb ik een deel al bewerkt met een permanente stift, maar een hele elegante oplossing vind ik het niet, en daarbij zijn er spulletjes die wat minder handig te merken zijn (denk aan longeerzweep etc., die ik uit voorzorg ook al in opvallend knalgeel en limegroen heb gekocht :') )

Hoe doen jullie het netjes en handig?

Zeepsop

Re: Merken van je spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:54

heb je geen kast waar je het in kan doen? al mijn spullen zitten in mijn zadelkast en de kast zit opslot :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:59

Ik heb niets gemerkt. Sta gelukkig op een stal waar men gewoon z'n eigen spullen gebruikt. Is het een idee om stickertjes te printen & die met doorzichtige tape extra te verstevigen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 09:04

Natuurlijk gaat het in een kast als ik er niet ben, maar als je bezig bent blijft ook niet iedereen er af vrees ik. Longeren voor het rijden, even naar de wc onder het poetsen, paard net gewassen en eerst wegzetten om te drogen dus de wasspullen blijven staan,... etc. etc.
Daarnaast zijn zadelkamer en washok toch al gemeenschappelijk. (Zadel en hoofdstel gaan dagelijks mee in de kofferbak van de auto trouwens, dus die hoeven niet gemerkt)

Stickertjes vind ik te gemakkelijk eraf te halen, ik zoek echt iets waarvoor ze het al kapot moeten maken om het eraf te halen }>

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:08

Jeetje, naar wat voor stal ga jij verhuizen := ? Als je een sticker erop plakt & daar nog 10x plakband omheen haalt moet iemand wel heel graag van je willen stelen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:12

Had eerst niet door dat jij het was Urielle _O- (komt waarschijnlijk door de pension stal)

Borstels met een permanent marker beschilderen, dekjes borduren (eventueel je initialen aan de binnen kant onopvallend zelf borduren), beenbeschermers anders dan bandages geen idee hoe je dat op zou kunnen lossen, zwepen eventueel een beetje nagellak op doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 09:30

Hahaha Doubtless, dat weet ik niet, want ik sta er nog niet, maar het is een manege dus sowieso al veel mensen die je niet kent op het erf. Er hoeft maar een rotte appel tussen te zitten en weg zijn je spullen natuurlijk :+

Borduren van dekjes is een goed idee idd, dat kan ik zelf nog wel doen :j Ik denk dat dat ook kan in het klittenband van peesbeschermers (en anders dan maar bandages, is ook geen probleem)
Die nagellak had ik ook nog niet aan gedacht, dat is ook wel opvallend.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:37

Bij ons op deze pensionstal nergens last van en gaat het gewoon goed...

Bij de vorige pensionstal (ook met meer kinderen die dan "even wilde helpen" (waardoor je overal 3x zo lang deed... maarja kinderen van de eigenaresse van stal, dus dan doe je maar lief... vraag me achteraf ook af waarom :p) was het soms wel handig :') Snap dus wel dat je dingen wil merken...

Op de manege (vroegah) ben ik verschillende complete poetskisten kwijtgeraakt... "nieuwe mensen" of mensen die "eenmalig" komen rijden en gewoon spullen meenemen.. ze bestaan... En je gaat niet elke keer als je even weg bent, weer alles in je kast zetten.. maar in hoeverre merken daartegen beschermd? Had ook met stift overal mijn naam op staan daarna... Want het "stickeren" helpt natuurlijk niet voor 1malige mensen die meteen vanalles meenemen :s het nadeel van een manege (n)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 09:46

Ja idd, waterdicht kun je het nooit maken maar iig kunnen ze het dan niet meer op deze stal gebruiken.
Hier idd ook veel kinderen (met opzet, heb er zelf drie dus op een typische sportstal gaan ze ons heel irritant vinden) :j

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:48

Nou als ik dit zo hoor ben ik extra blij met de stal waar ik sta :)

Kijk anders eens op goedgemerkt.nl daar hebben ze heel veel opties om te merken

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:50

Ik merk mijn spullen die ik nodig vind, met naald en draad :) halstertouw heeft een mooi stikseltje nu, longeerzweep heeft een 'ring' extra etc.
En mijn spullen die ik niet merk, heb ik duidelijk op foto staan O:) (duur halster, dekje etc. )

Succes!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:56

Borstels van hout en plastic kun je brandmerken.

Neem een kurk en duw daar een lange naald in. Verhit die in het vuur en brand daarna gewoon je initalen ofzo er in.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:31

ik heb niets gemerkt
en ben gelukkig ook nooit wat kwijt
zijn ook wel is vergeten me hoofstel of andere dingen terug te hangen in de kast
maar dan hangt het er gewoon de volgende dag nog
of ze hebben het bij je kast neer gelegt
iedereen weet eigenlijk wel van wie de spullen zijn die er blijfen liggen
en vind het niet meer dan normaal dat je van andermans spullen af blijft
en dat je nog een klein beetje vertrouwen hebt in je mede slalgenoten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:40

Merken kun je je borstels door met een soldeerbout je naam er in te branden of met een kleine handfrees/dremel je naam erin te graveren. Watervaste stift slijt en is ook weer te verwijderen. Zwepen heb ik inmiddels in de auto liggen, ook de longeerzweep. Halsters hebben de naam van het paard op de neus geborduurd staan, halstertouwen krijgen pootjes dus dat heb ik opgegeven. Hoofdstellen hebben mijn initialen op een niet zichtbare plek ingebrand. Het is geen moedwil, maar het wordt eventjes gebruikt, vervolgens vergeet men het terug te leggen, blijft het ergens liggen of verdwijnt helemaal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 15:21

Bedankt, dan ga ik ook nog wat inbranden. :j

Heidi, je hebt gelijk, zo zou het moeten maar ik weet uit het verleden dat het niet altijd zo gaat, zeker niet op grote bedrijven of stallen met veel vreemde mensen op het erf. En de eerlijkheid gebiedt: toen ik ging verhuizen heb ik achteraf ook wel eens gezien dat ik ineens twee beige halstertouwen had ipv een. Dus veel gaat ook denk ik wel per ongeluk.