mijn paard schuurd heel erg en heeft dan ook een exceem deken op. maar nu wordt het winter en gaat ze nogf harder scheuren. Sinds 1 week schuurd ze ook haar staart mee en haar manen zijn er weer deels af en haar huid is open geschuurd wat kan ik nu voor haar doen.
Heb je haar al helemaal eens gewassen met speciale shampoo?
veranadautje
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 22:05
wel met betadine shampoo enz.maar veder niet iemand tips?
LukieBradley
Geplaatst: 28-09-12 22:07
Bij de jongste telg van mij begon het dus ook ineens in de laatste 2 weken. Leek mij ook eczeem alleen het schuren houd niet op. Vroeg me al af of er wintereczeem bestaat:= Ik bedoel een vliegendeken wil ik best opdoen maar in dit weer zijn die vliegjes er toch niet? Ik hier ook met betadine gewassen.
Verder ga ik hier even meelezen voor tips (vandaar even deze reactie) Ik vind het vreselijk hem met zoveel jeuk te zien
Deaglán
Geplaatst: 28-09-12 22:11
Momenteel zijn de vliegjes die de jeuk veroorzaken heel erg actief die van mij heeft nu ook weer extra jeuk. Je kunt voor de zekerheid de DA een bloedonderzoekje laten doen en een check op ongedierte (luis, mijt e.d.) en ik weet niet hoe je zit met ontwormen maar dat zou ook nog een optie zijn (mestonderzoek)
veranadautje
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 22:15
ontwormd is ze pas maar die jeuk elkekeer als ik haar op stal zet neemt ze een hap hooi en gaatr dan uitgebreid staan scheuren en opletten doet ze dan ook niet want ze schikt zich een ongeluk als ik dan ineens naast haar sta
Koper
Geplaatst: 01-10-12 11:08
Het gras maakt nu een hoop suiker aan en daar gaan ze van schuren.
Verder verharen de staart en manen misschien? Als je die regelmatig uitborstelt om de losse haren eruit te halen zal het schuren ook minder worden.
veranadautje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-12 19:13
van het gras is een goede tip
helaas aan het verharen kan het niet liggen omadt ik echt niet tegen dat geschuurde kan kam ik hem elkedag
ik hoor graag meer tips
120941
Geplaatst: 02-10-12 18:13
Hallo Mijn lesgever werkt bij zoer op stal en daar zelfs hebben de paarden de last van mijn pony heeft er ook last van en mijn lesgever is daar is gan informeren bij de dierenrts en zoer zelfs wat hun zeiden dat je er helaas niet heel veel kan doen de vliegjes zijn nu eenmaal erg actief wat je ondere andere wel kan doen is met batadine wassen en als je pony al wondjes heeft naar het wassn met de betadine shampoo honing erop doen dan geneest het wondje sneller hoop dat je klein beetje er wat mee kan doen veel succes
Wij smeren altijd Magic Gel in de manen en staart, en het werkt heel erg goed, vorig jaar had ie un heel stuk manen weg geschuurt, dit jaar helemaal niks, dus ben er erg tevreden over. Helaas is het bijna in geen een winkel te krijgen, dus emot je 't bestellen via internet, waardoor 't niet bepaald goedkoop is.
xMiinh
Geplaatst: 08-10-12 21:55
Mijn verzorgpony heeft daar ook erg last van, ik ga dit even volgen.