slecht onderhoud paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stultienscas

slecht onderhoud paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 11:59

Hallo,

Dit is de eerste keer voor mij op dit forum, maar ik heb er een speciale reden voor. Ik heb namelijk hulp nodig, of beter gezegd een hele goede vriendin van me. Ik zal het uitleggen.

In haar buurt is een paard wat heel slecht verzorgd is geweest. Zij heeft dat opgemerkt en is met mede weten van de eigenaar dat paard gaan verzorgen. Zij heeft het voor elkaar gekregen dat het paard er zelf beter uit is komen te zien (goede verzorging, voedsel etc.). Zij heeft het ook voor elkaar gekregen dat de weide waarop het paard kan grazen dat er een goede afwatering is geregeld, zodat het paard niet continu in de modder staat. Het paard is ongeveer 15 jaar oud en is niet op z'n best laat ik het maar zo zeggen.

De eigenaar vindt het natuurlijk al lang best zo, maar voor haar is het vreselijk zwaar aangezien zij zelf fybromyalgie heeft en naast het paard ook nog eens 5 honden, heel veel kippen en 2 konijnen verzorgt (allemaal van haar zelf). Kort samengevat, het groeit haar boven het hoofd en zij gaat al iets doen aan haar eigen dieren (behalve de honden). Maar het paard is haar grootste zorg nu. Zij weet zich even geen raad hoe dat nu op te lossen. De eigenaar gooit er met de pet naar dus als zij geen aandacht besteed aan het paard is ze bang dat ze (het is een merrie) het gewoon niet overleeft.

Heeft iemand enig idee hoe dit aan te pakken? Misschien belangrijk om te vermelden: Paard en vriendin wonen in Nijmegen.

Elke tip is welkom.

Dank alvast,
Cas

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:55

wat zoek je precies voor advies? Hoe je vriendin dit vol kan houden of hoe je iemand kan vinden dier de verzorging wil overnemen?
Of zoek je iemand die het paard wil overnemen?

tamary

Re: slecht onderhoud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:05

Als je vriendin gezond was geweest had ik gezegd lekker blijven verzorgen en kijken of kopen mogelijk is. Aangezien zij kennelijk veel last heeft van de fybromyalgie en winter voor de deur staat zou ik hulp gaan inschakelen door bv eens te gaan informeren naar de mogelijkheden die de DB kan vinden als bv een andere verzorgster. Paard is door haar goede verzorging nu niet in gevaar, maar proberen om het dier in de gaten te laten houden gezien toekomst en winter kan geen kwaad.

stultienscas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:52

Uiteraard bedankt. Twee vragen nog: wat bedoel je met DB? En weet jij misschien instanties of iets dergelijks in Nijmegen die we daarvoor zouden kunnen benaderen (andere verzorgster).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:54

DB=Dierenbescherming.
Kennen jullie niet iemand die kan helpen, samen met je vriendin?

stultienscas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:56

Ik ga s zoeken, bedankt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:00

Je kan ook een advertentie plaatsten, op bokt, marktplaats of de krant.

stultienscas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 15:09

Uiteraard. Desondanks, dank voor het meedenken. We moeten met de eigenaar praten om dat in gang te mogen zetten.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:17

Wil je vriendin er ook bij blijven of moet het echt helemaal over genomen worden?
Want als ze erbij blijft kunnen ook mensen die geen verstand hebben van paarden in aanmerking komen, misschien iemand uit de fam?

stultienscas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 15:20

Ik denk dat het voor haar verstandiger is als ze het los kan laten, en haar familie kan helaas niet bijspringen in deze ook al wonen die ook in Nijmegen. Nee, het zal een paardenliefhebber moeten zijn die in weer en wind de verzorging geen probleem vindt.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:52

Ik denk dat er genoeg meisjes zijn die met alle liefde een verzorgpaardje zoeken