Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:Zolang zij de water hoofdkraan in huis hebben kan je niet veel doen om dwars te liggen.
Alternatief is om een paar kuubs containers onder de regenafvoer van de stal te zetten.
En daaruit je paarden van water te voorzien.
Maar als die bewoners echte christenen zijn dan kan je ook op hun gemoed inwerken.
Heb uw naaste lief.
Ariebren schreef:Om te beginnen moet je voorkomen dat die Christelijke mensen de waterkraan mogen dicht en open zetten.
Want er komt een dag dat de kraan niet meer open gaat.
Zorg dat je zelf supporting wordt.
Aan de andere kant, ze zeuren al over het "lawaai" wat de paarden maken.
Dit is typisch het gedrag van mensen die overal last van hebben en iedereen uit hun buurt willen hebben.
Vergelijkbaar met stadse mensen die op het platteland gaan wonen en dan gaan ageren tegen de boeren die al honderden jaren bezig zijn met hun land en vee.
Ik weet de oplossing ook niet.
Maar jij hebt gewoonte recht en een dreigbriefje van een advocaat kan wel eens wonderen doen.
Naar verhuurder en huurder toe.
Eirikur schreef:Stop meteen maar met proberen een oplossing te vinden voor dit probleem, want reken maar dat ze dan meteen over het volgende beginnen te zeuren (wat eigenlijk ook al gebeurt, mbt het geluid dat de paarden maken). Dit is typisch het soort mensen dat er voor leeft, om anderen het leven zuur te maken.
En omdat het ook nog eens uitvreters zijn die op andermans zak teren, hebben ze tijd te over om van alles en nog wat te verzinnen, waar ze nu weer last van hebben. Kortom: dit ga je niet winnen, door je redelijk en begripvol op te stellen. Meteen korte metten mee maken dus. Jij hebt, als huurder van het door jou gehuurde object (de paardenstal met toebehoren) evenveel recht op gebruiksgenot daarvan, als zij op gebruiksgenot van het huis.
Volgende keer dat ze ergens last van hebben zou ik ze in overweging geven, dat het misschien wel God's straf voor hun zonden is, of dat Hij hen test of ze wel waardige volgelingen zijn, ofzo. Die Chchchchchristelijken zijn allemaal hetzelfde: de hele week knijpen ze de kat in het donker en 's zondags maken ze bijna ruzie om wie er in de kerk op het voorste bankje mag zitten.
ruitje schreef:Ook zo wat om alle Christelijke mensen over een kam te scheren...
Kunnen de paarden in de zomer niet ook in de stallen drinken? Of is dat niet aan elkaar verbonden?
risje schreef:Snap die reactie heel goed, zo ga je toch ook haast denken in zo'n situatie....
Wat heeft de eigenaar gezegd over gebruik van de faciliteiten en feit dat er paarden stonden? Als hij dat gemeld heeft en ze waren het ermee eens, moeten ze niet achteraf komen met klachten. Ze konden dit immers weten. Laat ze dan naar d eeigenaar zelf gaan. Jullie hebben je goede wil getoond, maar het houdt een keer op lijkt me.
josie schreef:Ik ben het met rinsje eens, de nieuwe buren zijn toch ook wel komen kijken?
Ze kunnen zien dat er paarden staan en hoe een leiding loopt (of is die leiding niet zichtbaar)?
de neiuwe buren horen hun klacht bij de verhuurder neer te leggen
Die zal dan met jouw om de tafel horen te gaan om te kijken naar een passende, werkbare oplossing.
Ik denk dat je netjes bent geweest om mee te willen denken en te kijken naar een oplossing.
Wellicht willen de nieuwe buren dan zo'n dure oplossing betalen?
Dan zijn zij er immers van af en jij hebt water...........
Uiteraard is het ook op te lossen met een losse slang zoals je zelf al noemde, alleen duurd het dan langer en is het meer werk.
Je kan dan wel bakken gaan vullen als eerste en tussen door andere werkjes doen als uitmesten e.d., dan lopen in de tussentijd de bakken vol, uiteraard wel even de slang verwisselen tussen door, maar goed wel te doen denk ik (beter dan met emmers zeulen).
Ook kunnen ze de voorraadkast toch isoleren? Of iets om de leiding doen waardoor je het nog minder hoort?
Er zijn zo veel oplossingen mogelijk, valt en staat met bereidheid e.d..
nynke55 schreef:Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dit kunt winnen. Dit soort mensen blijft zeuren tot je weg bent. Ik zou een andere stalling opzoeken, als ik jou was.