Wie gebruikt nog meer rijbak van de buren, en wat betaal jij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

novita13

Wie gebruikt nog meer rijbak van de buren, en wat betaal jij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 15:52

Hallo,

Binnenkort ga ik verhuizen, en nu hebben we land genoeg. Maar nog geen geld genoeg om gelijk een rijbak te maken.

Nu hebben alle buren wel een rijbak en wilde ik gaan vragen of ik daar mag gaan rijden.

Nu mijn vraag: wie doet dat ook en betaald ervoor? EN wat betaal jij ervoor per maand, jaar??

Sabine

Re: Wie gebruikt nog meer rijbak van de buren, en wat betaal jij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:59

Ik mag gratis in de rijbak van onze overburen, zij hebben een kleinschalige pensionstal en ik kom er al van kleins af aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:04

Mijn buurvrouw rijdt af en toe ook in onze bak,gewoon gratis. Zolang ze het netjes houdt,mest weghaald en niks kapot maakt vinden wij het goed. Voor buren vind ik het echt onzin om geld te vragen,voor 'vreemden' vind ik het niet meer dan logisch.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:10

Vriendin van mij rijdt ook bij haar buren. Enige maar is dat zij de paarden moet verzorgen ( 2 stuks) als de beste mensen op vakantie zijn.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:10

Ik heb eerder ook wel vaker bij mijn buren de bak gebruikt. Ik hoefde hiervoor verder helemaal niets te betalen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:36

Wij gingen soms in de binnenpiste rijden bij onze 'buren'. Wij betaald 10 euro voor een uur, of je nu alleen was of met 5.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:06

buurmeisje iets verderop komt af en toe is onze bak rijden, niet zo vaak meer, vooral nog af en toe wanneer ze les heeft of niet op het land kan rijden.

Ik reken er niets voor, maar als er verlichting aan zou moeten, zou ik een vergoeding wel op prijs stellen. Zeker als het regelmatig zou zijn.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:09

Ik rijd ook in de bak van mijn buren, betaal hier 20 euro per maand voor en vind dit niet meer dan redelijk. De bak wordt een paar keer per week gesleept, er is verlichting, hele goede bodem en springmateriaal.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:11

Mijn buurmeid (capopjekop) gebruikt onze bak ook altijd en zij hoeft niks te betalen. Wij vinden: de bak is er toch en wanneer wij hulp nodig hebben, helpt zij ons ook altijd. :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:16

Ik ben ook van plan om bij iemand thuis de bak te lenen. Ik ken deze mevrouw niet goed en de bak is ook niet echt dat je zegt geweldig, volgens mij zelf aangelegd zonder bedrijf ofzo.
Ik was van plan om voor te stellen 20 euro per maand indd.
Ze heeft geen paarden meer en is al oud, de bak ligt er toch maar wat.

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:26

Bij de buren kan ik in een kleine bak rijden/longeren/ed, 15 bij 20 geloof ik. Dit kost me niets maar wel n goede bodem die lang droog blijft.
Bij de manege 1 km verderop mag ik voor 50 euro per jaar in een super grote, net vernieuwde rijbak rijden incl springmateriaal ( 40 bij 80 denk ik maar ik mag daar alleen rijden, niet longeren ofzo). Ik kan daar ook in de binnenbak rijden voor 5 euro per uur.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:31

Ik heb alles voor mezelf en heb mijn buurvrouw al vaker aangeboden dat ze gerust eens bij ons mag komen rijden (bij ons groter nl.)
Het is wel een hele simpele bak, waar we nog geen onderhoud aan kunnen plegen. Voor een binnenbak die ik moet sproeien en slepen en met verlichting enzo zou ik wel een vergoeding vragen. In de omgeving is dat hier overal 5 Euro per paard per keer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:36

Ik mag de bak van mijn buren gebruiken wanneer ik wil. Ik betaal er niets voor, maar als ik even kan helpen dan doe ik dat. Als mijn buurmeisje op vakantie is verzorg ik haar paarden als haar ouders ook weg zijn en ze mogen onze trailer lenen (ik hun menwagentje weer). Zo helpen we elkaar.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:55

Ik rij in de bak van de overburen, maar dat is de manege :P

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:40

Ik mag de bak van mijn buren gebruiken wanneer ik wil. Ik betaal er niets voor, maar als ik even kan helpen dan doe ik dat.

bovendien kom ik er al jaaaren

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:50

Bij mn bijrijdpaard, rijden we gratis in een bak nog aan de anderevkant van t dorpje (heel klein dorp).
Hele fijne bak (alweather) dus alleen kleine plasseb te bekennen als t echt veel heeft geregend. Hele fijne en mooie bak. Wr hoeven r nieys voor ye betalen, die mensen vinfen t alleen maar fijn omdat er anders gras gaat groeien. Zolang we niet te lawaaierig zijn en alles netjes achterlaten, mag t allenaal gewoon. :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:23

Hier betaal je 5,- (agterberg bodem en helemaal in het hout/binnenbak)
Of 40,- per maand (zovaak je wil) hebben binnen en buitenbak maar wat slechtere bodems en meer manege klanten

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 01:24

Klinkt allemaal wel schappelijk. Ik woon er nog niet. Weet ook nog niet wie mijn buren zijn. Maar ga zeker eens langs. Wie weet kunnen we wel wat voor elkaar betekenen. In ruil voor voeren enz... ik gebruik maken van hun bak. ik zat zelf ook anders aan 10-20 euro P/m te denken.

Bedankt voor de vele reacties al!