kwantumkorting pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilma_b

kwantumkorting pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 12:41

Hallo Bokkers,

Ik heb 3 paarden op pension. Is kwantumkorting dan normaal?

Shoot!

Onali

Re: kwantumkorting pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:42

Haha. Waarom?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:43

Nee. De kosten per paard gaan niet omlaag of ze nou van 1 of van 3 eigenaars zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:44

Ik vind van niet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:45

Ach, niet geschoten is altijd mis. Maar het is niet gebruikelijk.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:48

bij ons op stal zijn 4 stalblokken en als je een volledig blok afhuurt, dan kan je wel een korting krijgen. Dit omdat je dan hoogstwaarschijnlijk wel al je paarden tegelijk in de molen doet en je stallen in 1x waardoor je iets minder elektriciteit zou verbruiken en je hebt inverhouding niet meer ruimt nodig voor een pak hooi en stro dan iemand met 1 paard (er is 1 grote centrale opslagplaats en je koopt per baal van de uitbater, iedereen heeft een plekje waar er 2 pakken afgezet worden). Je bent ook ineens verantwoordelijk voor het uitborstelen van het gangpad ed.
Maar ja, da's dan ook bij minimaal 7 paarden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:48

Of je moet altijd 3 stallen huren, ongeacht of je er 3, 2 of 1 paard in hebt staan.
Dat je dan iets minder betaald dan 3 stallen, dan heb je voordeel. Maar als je er maar 2 paarden hebt staan ben je iets duurder uit, maar is het voordeel voor de stalhouder.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:49

Je kunt het altijd vragen, maar ik zou het heel normaal vinden als er niet op ingegaan wordt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:52

Als je een aantal stallen echt afhuurt (voor bijvoorbeeld als je een eigen bedrijf hebt, zoals in/verkoop van paarden of trainen voor andere) en je dus bijna alles echt zelf doet. Kan je wel korting krijgen.

Iemand die gewoon 3 paarden heeft en die in pension zet, is dat zeker niet gebruikelijk.

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 12:56

Oke, bedankt zover voor de antwoorden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:57

Dat wisselt heel erg per pensioneigenaar. Op mijn huidige stal en mijn vorige stal krijg je wel korting wanneer je er met meerdere paarden staat maar dit is niet overal het geval.

ni_ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:35

Ook afhankelijk van de kosten van de stalling denk ik.
Wij betalen 120 euro per maand in de winter, en 70 euro per paard in de zomer.
We hebben drie paarden staan, maar geen kwantum korting.
Bij stallen rond de 200/250 euro vind ik het wel een vraag waardig, maar het is aan de staleigenaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:42

Hangt af van de staleigenaar. Ik ken stallen die korting geven bij twee of meer paarden. Hoe meer paarden hoe lager de prijs. Anderen willen per paard gewoon de stalprijs hebben. Met meer paarden van een eigenaar zitten toch ook voordelen aan, minder mensen op je terrein, misschien minder zadelkasten en misschien ook wel minder water en stroom gebruik omdat er minder mensen een lamp nodig hebben en hun handen hoeven te wassen. Bij zelf uitmesten minder materiaal nodig. Kleinere kans op onderlinge irritaties. Minder gebakkelei op de wei of paddock daardoor ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:45

Je kunt t altijd vragen. Ik ken stalhouders die wel wat doen aan de prijs bij meer paarden van een vaste klant

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:01

Maar nadeel is dat je risico minder gespreid is. Denk aan slecht betalen, plotseling verhuizen, ziekte en vervanging kunnen regelen bij afwezigheid, verdelen van verzorging en het werk bij een doe het samen constructie... Wat dat betreft zou ik liever meerdere eigenaren hebben. Daarbij hangt het ook van je marge op het stalgeld af. Als die al klein is, dan is de rek er al uit.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:08

karuna schreef:
Hangt af van de staleigenaar. Ik ken stallen die korting geven bij twee of meer paarden. Hoe meer paarden hoe lager de prijs. Anderen willen per paard gewoon de stalprijs hebben. Met meer paarden van een eigenaar zitten toch ook voordelen aan, minder mensen op je terrein, misschien minder zadelkasten en misschien ook wel minder water en stroom gebruik omdat er minder mensen een lamp nodig hebben en hun handen hoeven te wassen. Bij zelf uitmesten minder materiaal nodig. Kleinere kans op onderlinge irritaties. Minder gebakkelei op de wei of paddock daardoor ook.

Dit hoeft niet zo te zijn, ik ga mee met Joyce, er kunnen net zoveel voordelen als nadelen aan zitten... Dat hangt gewoon af van de persoon, niet zozeer van het aantal paarden. Mensen kunnen 10 bijrijders hebben, of juist voor enorme irritaties zorgen, dat kan je niet inschatten :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:22

karuna schreef:

Ja in dit geval is het denk ik wel bespreekbaar met de stalhouder.

Toch als er meer mensen zijn met 1 paard per eigenaar = kassa, dus ik denk niet dat alle stalhouders dat willen en het is ook niet gebruikelijk maar het kan......................