sokken scheren -> dikker en meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

sokken scheren -> dikker en meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 11:00

hoi allemaal,

ten eerste sorry als dit topic fout staat!

ik loop nu echt al minstens 2 maanden te dubben, mijn friese ruin heeft weinig sokken, gewoon een dun plukje.
nu zit ik echt al een poos te dubben of ik ze weg zou scheren, de een zegt jaa dat moet je doen dan komen ze dikker terug, de ander zegt, mwa je kan het proberen en weer een ander zegt je kan beter hier en daar wat plukjes eruit trekken....

WAT moet ik nou doen? gewoon scheren? hoe groot is de kans dat ze dunner terug komen dan anders, of is succes gegarandeerd, het zijn echt zielige plukjes en ik wil gewoon meer :')

Help!?

Annika__

Re: sokken scheren -> dikker en meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:30

Je kunt het in ieder geval proberen, in het ergste geval komen ze terug zonder dikker te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:34

Mijn ervaring is dat de haren meer en dikker terug komen maar ik scheer alleen benen op van KWPN'ers ..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:11

eruit plukken stimuleert de haargroei meer dan scheren, dus wil je dikkere sokken dan zou ik de haren die er nu zitten eruit plukken, niet teveel per keer uiteraard ;)
ze krijgen er gegarandeerd dikkere sokken van! de haren worden dikker en stugger en dus lijkt het ook voller.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 12:20

bedankt voor jullie reacties! dus eigenlijk moet ik manen trekken bij de sokken :+ haha

en dan komt het zeker dikker terug?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:23

mijn fries had achter een zielig plukje, ook eruit getrokken daar mensen me dit adviseerde, ook voor bij de benen de paar lange sprietjes eruit getrokken ( inderdaad hetzelfde als manen trekken)
nu heeft ze een dikke bos achter, en een dikke sok + hele dik behaarde benen aan de voorkant
zal kijken of ik voor en na foto's heb.. maar het werkt dus echt, en er zal hoe dan ook weer iets teruggroeien, het blijft niet helemaal weg ;)

goede tijd ook nu, je krijgt nu wintervscht dus groeit het ook sneller
Laatst bijgewerkt door matasja op 24-09-12 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 12:25

oke dan ga ik dat eerst maar eens proberen ! :j ik ben benieuwd naar je voor en na foto's!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 12:34

aanschouw de kleine sokjes :')
Afbeelding

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 18:54

vanmiddag heb ik hem onder handen genomen, eerst bij alle benen wat getrokken en vervolgends toch maar besloten om de rest eraf te scheren,

hier het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:12

staat hem nog niet eens zo slecht :P waren inderdaad net zulke plukjes als de mijne had ( misschien had die van mij net iets meer)
dit was toen ik haar kocht:
Afbeelding
na plukken van de benen die winter:
Afbeelding
en nu deze zomer ( ook de lekkere lange plukken aan haar voorbenen *\o/* ):
Afbeelding

het werkt echt, ben benieuwd naar het eindresultaat na deze winter, let maar op hoe hard dat nu gaat ;)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 21:39

bedankt voor de foto's! erg leuk om die verandering te zien :) ik heb bewust eerst geplukt en toen geschoren... ik ben ook ontzettend benieuwd, en vind het eigenlijk wel chique staan bij hem :o

maaaar ze moeten nu lekker dik terug komen want ik heb het gevoel als of ik nu rond loop met een andalausier :')