Manen + staart verzorging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snakey

Manen + staart verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 16:17

Ik weet niet zeker of dit goed staat :3

Haihaii,
Vandaag had mijn vriendin een volleybalwedstrijd waardoor ik eigenlijk alleen naar ons verzorgpaardje zou gaan, maar aangezien een vriendin van me graag een keer mee wilde, ging zij mee. Ze rijd zelf ook, ik denk zo'n jaar of 4. In ieder geval, toen we Kanouk gingen poetsen, ging zij de klitten uit zn manen halen, dat zijn er nogal veel aangezien dit nooit word gedaan door iemand. Toen ik haar dit vertelde reageerde ze heel verbaasd, en ging ze ook de staart uitpluizen, waar ze ongeveer een uur mee bezig is geweest. Ik voel me nu toch wel schuldig, wij zelf doen dit nooit, en volgensmij de eigenaar ook niet. De pony staat met goed weer de hele dag in de wei, dus heeft het eigenlijk wel veel zin om dit elke keer te doen? En is het slecht dat wij dit nooit doen? Ze heeft me toch wel aan het denken gezet...

loempia93

Re: Manen + staart verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:34

Zou je het zelf fijn vinden om met klitten in je haren te staan? Lijkt mij niet zo prettig.
Ik heb mijn paardje ook op een wei staan en ze heeft dikke manen en staart. Ik gebruik anti klit (daar zijn de meningen over verdeeld) en kam het bijna dagelijks uit.
Als je verzorgpony niet zo veel of geen dikke staart of manen heeft kun je hem ook gewoon borstelen met een zachte of harde borstel, of uitpluizen met je handen