Help fjord doet graaskorf af

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lori1kenobi

Help fjord doet graaskorf af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 22:18

Hallo allemaal,

Ik heb een enorm probleem met mijn dikkie dik fjord. Ze staat op een prachtige stalling waar ze 24 x 7 weidegang heeft. Meer als een hectare grond met 4 andere paarden. Helaas is opdelen van de weide geen mogelijkheid.

Omdat ze steeds meer begon uit te dijen terwijl ze helemaal niets bij gevoerd krijgt en wel genoeg beweging heeft , ben ik aan de graaskorf gegaan. Eerst de greenguard waar ze gewoon onderdoor at, ze gebruikte het onderkant van het mandje als bovenkaak. Dit terwijl het mandje niet strakker kon zat al helemaal tegen haar neus. Later ben ik overgestapt op de nylon versie van imperial riding. Dit ging een tijdje goed, niet dat ze slank werd maar toch hij bleef zitten. Maar nu krijgt ze hem ook af. Volgens mij zorgt ze er voor dat ze het halster ergens achter haakt en trekt hem er zo af.

Maar goed wat kan ik nu nog doen. Zeker nu de nachtvorst er aan komt zou ik toch graag een oplossing vinden. Wie weet iets wat ik kan doen, het moet natuurlijk wel veilig zijn.

gr. Lori

Milan_lover

Re: Help fjord doet graaskorf af

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:21

Ik heb wel eens gezien dat mensen het kopstuk dan invlochten, dus zorgen dat je een paar plukken manen strak eromheen vlecht :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:27

Ik heb ook eentje gehad die hem afdeed ik heb een soort ''riem'' om de hals gedaan waar je het ''halster'' aan vast kon maken hij deed hem over zn oren af

Dit is een officeel product wat op de markt is ik heb het ook wel bij mennen gezien

lori1kenobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:40

Milan_lover schreef:
Ik heb wel eens gezien dat mensen het kopstuk dan invlochten, dus zorgen dat je een paar plukken manen strak eromheen vlecht :)

Thanks goeie tip, dat ga ik als eerste proberen, ik hoop dat het helpt.

lori1kenobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:42

Gentlegiant schreef:
Ik heb ook eentje gehad die hem afdeed ik heb een soort ''riem'' om de hals gedaan waar je het ''halster'' aan vast kon maken hij deed hem over zn oren af

Dit is een officeel product wat op de markt is ik heb het ook wel bij mennen gezien

Er is dus een officieel product voor monsters als de onze haha. Ik probeer eerst de tip van de eerste tipgeefster maar mocht dat niet helpen ben ik erg benieuwd of jouw oplossing helpt. Heb je enig idee hoe zo'n riem heet en waar ik hem kan halen?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:45

Wij hebben ook zo'n monster lopen, maar dan een haffie.
We doen eerst het masker om, dan het halster erover heen. En aan de zijkant maken we die ringen aan elkaar vast door middel van stro touwtjes. :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:17

Maar dat heeft toch de zelfde werking als je geen halster omdoet fee?
Die van mij is gewoon een halster alleen dan met korf hoor :j

Hoe het ding heet weet ik niet TS
Ik heb toen zelf een ledere kinderriem om de hals gedaan en die aan het halster vast gemaakt bovenop werkt prima :j