ik vroeg me af hoe duur jullie het zouden maken als er op een soort pensionstalletje (met 4 stallen) een zadelkamertje aanwezig is, een buitenbak en twee weides... er is ook de hele dag hooi aanwezig.
Snap je vraag niet precies, Heb je 4 stallen te huur? en wil je weten wat je er voor kan vragen?
femmelz
Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-12 19:46
ik heb nog geen stallen te huur, misschien later. maar dan zou ik dit wel graag willen. heb ook al een ideetje, maar vroeg me gewoon af hoeveel je daarvoor ong. zou kunnen vragen.
ook water en licht aanwezig? Zelf mesten en voeren?
Gowlan
Geplaatst: 19-09-12 19:48
Denk dat het aan de omgeving ligt, wat zit er bij (hooi, stro, voer?) en of het nieuwbouw of oude stallen betreft, zijn het buitenstallen of is het overdekt, en heb je losgooimogelijkheden buiten je weides? Is de rijbaan goed te rijden? En zoals hierboven: water en licht aanwezig, eventueel electriciteit? Zelf mesten en voeren en eventueel een poets/wasplaats?
femmelz
Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-12 19:49
ja er zou dan water (voor de paarden en voor het verzorgen van paarden) zijn en een buitenbakverlichting. verder gewoon dat je alles kan zien als het donker is. evt. zou je het mesten en voeren door mij kunnen laten doen, maar in principe niet.
mika11
Geplaatst: 19-09-12 19:50
Ik zou wel wat meer willen weten, dan wat jij nu beschrijft. Wat krijgen ze voor voer, wie zet ze binnen en buiten en voor hoe lang. Zit het mesten bij de prijs in. Is er een mooie uitrij mogelijkheid?
niek_aaron
Geplaatst: 19-09-12 19:51
Dat maakt wel veel uit....laten mesten of zelf mesten. Mijn vriendin had 1 stal met halve bak en weitje...1200 euro per jaar zonder water of licht...
Serendip90
Geplaatst: 19-09-12 19:52
- Welke plaats? (dit maakt echt een heel groot verschil! Waarvoor ik in de randstad een stal huur/wei en alles zelf moet doen, heb ik hem in Brabant volpension ) - puur stal/weide huren/halfpension/volpension? - Rijbak ==> hoe is deze met natte perioden? - Elektriciteit stromend water? - Uitrijmogelijkheden - grootte stallen?
Daar hangt het een beetje vanaf
femmelz
Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-12 19:56
er zijn 4 stallen aanwezig, daarnaast staat een zadelkamertje, met evt. opslag voor je voer. het is wel dat ze de meeste tijd op de weide staan, dus de weide is bijna aan de stallen. naast die weide staat de buitenbak, met verlichting. bij de stallen zit ook een poetsplaats met een slang om je paard af te spuiten.
je zou zelf voor echt voer moeten regelen, maar hooi zit inbegrepen. ik weet nog niet of we stroom hebben.
er is van de rijbak een ronde koraal te maken, maar een echte losgooi mogelijkheid is er niet...
eigenlijk is het half pension en we hebben alleen maar hooi. verder moet je het andere voer zelf regelen. het uitmesten wordt 1x in de week door mij gedaan, maar de bedoeling is dat je het zelf ook wel een beetje doet. de rijbak wordt goed gedraineerd, zodat je ook in de natte periodes kan rijden. de stallen zijn redelijk groot. de gemiddelde maten.
is het zo duidelijk?
mika11
Geplaatst: 19-09-12 19:57
150,00 euro maximaal. Ik betaal nu 180,00 en daarvoor heb ik veel meer, dan wat jij kunt bieden aan faciliteiten etc.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 19-09-12 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
niek_aaron
Geplaatst: 19-09-12 19:59
ik zou t super vinden.... hier ook zoiets....125 kale stal en wei, buiten/ binnen zetten als optie 25 pm, hooi 25pm, mesten zelf. rond 175 euro...
Licht eraan in welke regio, ik betaald daar 225 per maand voor . Zomer 24/7 buiten. Winter volpension en wordt hij sochtend buiten gezet en einde van de dag weer binnen