Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, als deze woning niet door gaat, dan de volgende met meer grond. liekensancho schreef:@aerdehout1 , hartelijk dank, wij hopen het ook, het is erg moeilijk, als nederlander een huis huren hier wordt steeds moeilijker, ze hebben een vreemd beeld van hollanders :-( of er mogen geen huisdieren
, verdient meer dan 3 keer de huur standaard en dan heb ik nog inkomen..
. Nu wil ik ook niet alle belgen over 1 kam scheren hé maar het is schrikbarend in wat voor staat soms iets aangeboden wordt/ iets achtergelaten is, we zijn nog een poos op zoek geweest naar een koopwoning maar als je dan oude hoevetjes gaat bekijken verval je van de ene verbazing in de andere.. een jaren 30 woning was gewoon tot kort bewoond geweest maar het toilet bestond uit een houten plank met een gat erin... echt... we vielen van ons stokje bijna toen we het zagen plus er zat geen keuken in dat huis,wat voor nog meer vraagtekens zorgde hihi.
maar onze openheid en daarbij de 'brutaliteit' ( we zeggen snel onze mening en zijn wat vlugger van de tongriem gesneden) speelt daarbij een grote rol.
we hadden alle foto's ook moeten bewaren van de vele vele bezichtigingen...hihi
Rare jongens, die Belgen!

Alleen zou ik het wel binnensmonds doen en de Duitsers niet minder vriendelijk bejegenen. 

De meeste duinhuisjes zijn inmiddels dan ook verdwenen, echt eeuwig zonde.... 
pmarena schreef:Tja, maar die "verdrijving" zie je overal....
Ik kom uit Westvoorne, zo'n 30 km onder Rotterdam, en daar kan de plaatselijke jeugd geen huis kopen omdat de Rotterdammers die "landelijker" willen wonen, de prijzen opdrijven.
Vervolgens ben ik dan bijvoorbeeld weer een eiland lager gaan wonen, waar de prijzen nog iets betaalbaarder zijn. En dat doen meer mensen uit mijn oude regio
Waardoor hier de prijzen weer opgedreven worden, en bijvoorbeeld mijn schoonzusje die hier weer geboren en getogen is, hier ook weer geen huis kan kopen en dan maar naar Brabant is gegaan waar vervolgens ook de huizen weer duurder worden, en mensen die uit Brabant komen, maar weer uitwijken naar Limburg, waardoor de jeugd daar weer uit moet wijken naar bvb. België en Duitsland....en zo blijf je gaan
Wij mopperen ook op die "klöte Rotterdammers", vroeger waren de heel leuke typisch Voornse duinhuisjes juist voor de armoedzaaiers maar tegenwoordig gaan ze duur verkocht naar "buitenstaanders" die ze dan bovendien vaak afbreken en vervangen door een kapitale villaDe meeste duinhuisjes zijn inmiddels dan ook verdwenen, echt eeuwig zonde....