Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liekensancho schreef:@aerdehout1 , hartelijk dank, wij hopen het ook, het is erg moeilijk, als nederlander een huis huren hier wordt steeds moeilijker, ze hebben een vreemd beeld van hollanders :-( of er mogen geen huisdieren
pmarena schreef:Tja, maar die "verdrijving" zie je overal....
Ik kom uit Westvoorne, zo'n 30 km onder Rotterdam, en daar kan de plaatselijke jeugd geen huis kopen omdat de Rotterdammers die "landelijker" willen wonen, de prijzen opdrijven.
Vervolgens ben ik dan bijvoorbeeld weer een eiland lager gaan wonen, waar de prijzen nog iets betaalbaarder zijn. En dat doen meer mensen uit mijn oude regio
Waardoor hier de prijzen weer opgedreven worden, en bijvoorbeeld mijn schoonzusje die hier weer geboren en getogen is, hier ook weer geen huis kan kopen en dan maar naar Brabant is gegaan waar vervolgens ook de huizen weer duurder worden, en mensen die uit Brabant komen, maar weer uitwijken naar Limburg, waardoor de jeugd daar weer uit moet wijken naar bvb. België en Duitsland....en zo blijf je gaan
Wij mopperen ook op die "klöte Rotterdammers", vroeger waren de heel leuke typisch Voornse duinhuisjes juist voor de armoedzaaiers maar tegenwoordig gaan ze duur verkocht naar "buitenstaanders" die ze dan bovendien vaak afbreken en vervangen door een kapitale villaDe meeste duinhuisjes zijn inmiddels dan ook verdwenen, echt eeuwig zonde....