Wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

western4ever

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 21:16

Hoi Bokkers,

Ik weet dat dit al de zoveelste topic is over het verhuizen van paarden en welke stal dan het beste zou zijn.
Maar nu heb ik toch wel echt een vraag.
Ik sta nu op een stal waar de paarden in de zomer van half 6/6 uur tot een uur of 10 op de wei staan.
In de winter staan ze van 6 tot 4 op de paddock.
De paarden hebben het er echt niet slecht maar ik wil mijn paard toch graag verhuizen omdat het me gewoon niet meer ligt.
Daarbij ben ik zelf ook verhuisd dus woon ik nu een stuk verder van mn paard vandaan.

Op de nieuwe stal staan de paarden in de zomer 24/7 buiten, ook met een fikse regen of onweersbui.
In de winter staan ze snachts op stal en overdag in de bak.
Als ik mijn paard binnen wil hebben dan moet ik dat zelf doen en ook zelf weer buiten zetten.

Wat zouden jullie doen?
blijven waar de paarden het goed hebben, maar ik niet door 1 deur met de eigenaar kan of naar een plek waar de paarden 24/7 buiten staan waar ik het eigenlijk niet zo op heb.

help?!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:54

Ik zou het wel weten en zou voor stal 2 gaan. Ik wil mijn paard zo veel mogelijk buiten(tenminste als er een schuilstal aanwezig is) dus dat is makkelijk. Maar lijkt me dat er toch meerdere stallen zijn als beide niet zijn wat je wil moet je nog wat verder rond kijken tot je wel vind wat je zoekt.

western4ever

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 23:03

ja dat is het probleem, er zijn hier niet zo beister veel stallen.
ik kan gewoon niet vinden wat ik echt zoek.
het zal ook wel tussen mn oren zitten dat ik het zielig vind dat ze buiten staan in de regen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:45

waarom zou je hem binnen willen hebben? Vanwege de regen? Regen is juist lekker, worden ze mooi schoon en als ze opdrogen zijn ze zooo zacht :+:

Zonder gekheid, sinds ze hier 24/7 buiten staan zijn ze meer happy dan ooit :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 06:11

Als eerste heb je de mogelijkheid elke dag je paard binnen en buiten te zetten? Best een behoorlijke verplichting vooral als je deze taak niet kunt delen met je stalgenoten. Zoniet dan zou ik zeker niet naar die stal verhuizen.
Bij mij staan de paarden in de zomer ook volledig buiten, maar heb wel de mogelijkheid de paarden binnen te zetten waneer ik dat wil.

Is er niet een andere stal in de buurt die meer aan je wensen voldoet? Ja wellicht duurder, maar meerdere keren naar stal moeten is natuurlijk ook niet gratis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:27

Ik zou mijn paard toch zeker wel op stal twee zetten. Waarom vind je het vervelend dat je paarden 24/7 buiten komen in de zomer? Ik denk dat je ze een beetje vermenselijkt :)

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 15:39

Ja misschien is dat wel zo Kayleigh_, ze is alleen een keer als veulen onderkoeld geraakt in een heftige regenbui (ze had wel de mogelijkheid om te schuilen) dus ik ben een beetje 'bang' voor hevige regen geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:41

Hmm, dan snap ik het wel... Toch zou ik de gok wagen en het proberen. Mocht ze er inderdaad niet tegen kunnen, kan ze dan in de zomer eventueel op stal met slecht weer? Of is dat helemaal niet mogelijk?

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 18:33

Ja is zeker wel mogelijk, het enige is dat ik dr dan sochtends wel weer buuiten moet zetten, wat misschien onderling is te regelen met stalgenoten.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:39

Ik zou sws voor stal 2 gaan, ik vind dat pony's zoveel mogelijk buiten moeten staan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:43

western4ever schreef:
Ja misschien is dat wel zo Kayleigh_, ze is alleen een keer als veulen onderkoeld geraakt in een heftige regenbui (ze had wel de mogelijkheid om te schuilen) dus ik ben een beetje 'bang' voor hevige regen geworden.

Maar ze is nu toch geen veulen meer? Of begrijp ik het verkeerd?
Veulentjes haal ik ook binnen als het noodweer is maar de volwassenen echt niet hoor.

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:29

Nee het is nu geen veulen meer, ze is nu 2 en een half. Maar toch, de schrik zit er wel nog steeds in.