Haai, Ik zit er over te denken stalmatten aan te schraffen voor mijn paard in zijn box. Nu is er zoveel aanbod en weet ik niet wat goede kwaliteit is/goede prijs is en ook geschrikt is voor het soort stal waar mijn paard in staat.
Omschrijving stal: 4x3 meter Betonnen vloer. (aan de achterwand een rij stenen voor het weg laten lopen van het water/urine. Dus geen hele goede afvoer)
Wat raden jullie aan of hebben jullie goede ervaringen mee. Mag nieuw maar zeker ook 2der hands is geen probleem.
Kijk ook eens op marktplaats. Als daar niets staat kan je altijd een "te koop gevraagd" advertentie plaatsen. Heb ik paar jaar geleden ook gedaan en voor een leuk prijsje kunnen kopen.
joyce B
Ik heb de Jutta Hoser stalmatten besteld. Ik ben heel benieuwd hoe die zullen gaan bevallen, als ze er in liggen en ik heb er ervaring mee dan post ik wel een berichtje. Prijs van die matten valt mee, er was dit jaar en vorig jaar een aanbieding en door de grotere aantallen ging er bij een offerte nog een keer een paar euro per mat af. Dat scheelt wel! Die rubber drainerende matten van 4cm zijn al snel €45,- inclusief BTW per m2 en ik denk dat deze matten nu uitkomen om zo'n €25,- per m2. De matten haken in elkaar dus ze kunnen niet makkelijk verschuiven. Het zijn dichte matten (ik heb een vlakke gesloten betonvloer, dus drainerende matten was geen optie) en het is even afwachten of er veel urine tussen kieren gaat zitten, of dat het een mooi gesloten vloeroppervlak wordt.
ErikaWohler
Geplaatst: 17-09-12 21:22
Wij hebben goed ervaringen met de Belmondo matten. Dit zijn dichte rubber puzzlematten en ongeveer 16 mm dik. Je moet er wel strooisel op gebruiken om de urine op te vangen. Prijs € 44 bij www.cavalo.nl.
als het goed is komen ze morgen binnen, dus dan kan ik vertellen hoe ze er uit zien. Zal nog wel even duren voor ze in gebruik zijn, want we moeten eerst tijd hebben om de stal schoon te spuiten en ze er in te leggen (zit wel wat pas en meet en zaagwerk aan vanwege afwijkende maat van onze stallen en de matten)
joyce B
corton heeft matten van andere fabrikanten/merken. Zowel die dikke drainerende als puzzelmatten.
joyce B
Geplaatst: 20-09-12 20:36
Jutta Hoser Stalmatten zijn binnen gekomen. Het zijn vrij harde matten, dus als je matten zoekt waar de paarden lekker zacht op kunnen liggen zonder strooisel, dan lijken deze minder ( tot niet) geschikt. Ik moet ze natuurlijk nog in de praktijk testen, dus misschien valt het mee. Daarbij zit er vrij veel speling in de overlap waarmee ze in elkaar haken. Ze zitten niet "klemvast" zeg maar. Wat vloeistofdichtheid denk ik dat puzzelmatten een stuk beter zullen scoren. Maar goed, we zullen zien hoe ze zich in de praktijk gaan houden!
Geplaatst: 02-10-12 23:41
Nou, vandaag de inloopstal bekleed en de matten van Jutta Hoser zijn geen aanrader als je geen strooisel wilt gebruiken in je stal. Ze klinken hard en hol en onze paarden vonden ze niet prettig vanwege het geluid (denk aan over een brug lopen) Na een keer door de stal lopen, gingen ze er niet meer vrijwillig in, ook niet toen ik er eten in legde.
Verder leggen ze heel snel en makkelijk, liggen stabiel en het ziet er keurig uit, maar wij willen ze ook zonder strooisel goed kunnen gebruiken en juist minder loopgeluiden en dit is voor ons een achteruitgang op onze oude rubber stalmatten. Ik wil ze dus terugbrengen of omruilen voor een ander soort. Helaas... Hopen op goede service.