Pony schuilstalltje - tips, voorbeelden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Pony schuilstalltje - tips, voorbeelden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:16

Het is de bedoeling dat iig mijn pony de hele winter buiten gaat blijven, en dan wil ik wel een schuilstallet hebben zodat ze uit de wind en vooral regen kan staan. Nu heb ik niet zo'n creatieve geest meer als ik vroeger had en handigheid qua dingen in elkaar zetten al helemaal niet! Gelukkig heb ik daar eventueel wel een vader voor ;) :+
Maar nu ben ik op zoek naar inspiratie! Ik heb wat rondgekeken voor schuurtjes, of nieuwe stalletjes, maar die zijn behoorlijk duur. Mogelijk ben ik goedkoper uit als we het zelf in elkaar gaan flantsen.
Schuurtje hoeft niet groot (shet is 90 cm), en aan 1 kant open. Heeft er iemand ideeen of inspiratie voor mij? Ook tips voor gebruik van materiaal is welkom!

Fiero6

Re: Pony schuilstalltje - tips, voorbeelden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:44

Ik heb een keer op internet een leuk schuilstalletje gezien.
Het zijn alleen 2 wanden in een hoek van 90graden en daarbovenop een dakje.
Deze hoort dan in een hoek van een paddock of uitloopje ofzo te staan.
Ik denk dat dit misschien wel een goedkoop en toch handig schuilstalletje zal zijn.

Hou rekening met de windrichting en de stevigheid ( ivm ertegen aan schuren).

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:48

4palen de grond in en onderling aan elkaar vast zetten dmv planken en als dak een stuk dakplaat evt met dakpan motief die zijn niet zo duur. (helemaal niet als je een afval stukje kan kopen)
Wel opletten dat de voorste palen hoger moeten zijn dan de achterste ivm waterafloop.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:58

Op MP blijven kijken ik was ook aan het zoeken voor onze shetten en toen vonden we iemand met een schuilstal/container. Is geen ijzeren alleen het frame de rest is hout erg fijn konden we voor niets ophalen. Je moet zeker als je zelf wat in elkaar wil zetten rekening mee houden dat je echt stevig materiaal gebruikt want er is best kans dat ze er tegen gaan schuren en zo'n 150/200 kilo wat gaat staan schuren is best wat. Dus ik zou wel even rekening mee houden of je zelf zo creatief en handig bent dat de boel stevig is en niet in zomaar in elkaar stort want het staat ook in weer en wind dus ook je hout moet goede kwaliteit zijn anders rot de boel zo weg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:21

palen halen bij bouwmarkt/ houthandelaar, en damwandplaten om de stal dicht te maken aan de zijkant en het dak, heb je snel klaar, damwandplaten zijn 1,05m breed en lengte hoe je het wil, kosten rond de 30- per plaat als je rond de 2,50 zit gok ik, houten palen rond de 10- per stuk,
4 palen grond in met zo`n ijzeren houder, dwarspalen erin dmv hoekanders, platen ertegenaan en klaar, hou goed rekening met de kant waar regen/ wind vandaan komt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 06:53

ik heb voor weinig geld een 2e hands container kunnen overnenen met 2 boxen erin, heb ik ook meteen hooiopslag.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 07:24

Ik ken iemand die van die kalverhutjes gebruikt. Heb je van klein tot groot

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:53

Wij hebben voor onze shet gewoon zo een klein viertkant thuinhuisje, heel handig

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:02

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 20:39

Bedankt voro de tips!

Mooie stal Hammeke, alleen te hoog voor mij, maar goed, daarin kan gevarieerd worden. Kalverhut zat ik aan te denken, maar dat is ook best pittig qua prijs, en zo'n 1 persoons weet ik niet of ze daarin past ivm kunnen draaien in het hutje. Container is te groot, dan blijft er niets meer van mn paddock over ;) Ik ga eens kijken naar de mogelijkheden van houtwanden etc.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:15

ipv hourtwanden denk eens aan die damwandplaten wat ik zei, zijn veel duurzamer, mooi groen of zwart van kleur en makkelijk te verwerken

noortiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:29

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:31

Dat hierboven lijkt wel een oude glasbak ..

Ik zou het ook niet weten Ingrid.
Daan geeft wel een goeie tip :j

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:43

Wij hebben ook een leuk schuilstalletje gemaakt, van hout, zou morgen wel een foto maken! ;). De binnenkant is een soort van stalen kooi/constructie met houtbetimmering eromheen!
Ook zitten er aan de achterkant wielen onder, en een stalen balk die je door de stal heen kunt plaatsen, zodat je hem achter de trekker kunt verrijden! (:

In het begin hebben we het stalletje gewoon op de zwarte grond geplaatst, dit bleek toch niet fijn te werken dus hebben we er betontegels met rubberen matten eronder geplaatst, strooisel erin en stúkken beter!

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:48