Stal buitenkant verfen, wie een leuk idee.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

holandia

Stal buitenkant verfen, wie een leuk idee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 14:14

Ik ben even inspiratieloos op het moment maar de bedoeling is om de stal die ik heb overgenomen over te schilderen. Er zit nu een lelijke kleur groen op en dat moet toch echt anders.
De stal is van hout en we zitten zelf aan de kleur antreciet te denken en gebroken wit bij de daklijsten. Dit geeft een mooi net effect. Verder wil ik werken met roestvrij stalen details, zoals de naam op de stal (welke ik ook nog niet weet, suggesties zijn welkom). Dan kom ik bij de stal deuren en de deur van de zadelkamer aan, die dezelfde kleur geven lijkt mij niet mooi, maar wat dan wel? Heeft iemand enig idee wat daar mooi bij kan staan? Het is een voor een stal voor een stadsweide een vrij grote stal voor 2 paarden met ook nog een zadelkamer en opslag voor hooi etc. Stal is ook vrij hoog. Ik wil er een een beetje chique uitstraling aan geven en dat past bij roestvrijstaal en zilver kleurig.

Alvast beankt voor de input.

Ibbel

Re: Stal buitenkant verfen, wie een leuk idee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:49

Ik zou eerst even bij de gemeente gaan informeren wat mag, voordat je voor honderden euros aan verf gaat kopen terwijl wat vroeger 'de schoonheidscommissie' heette misschien eisen stelt aan de kleur. Bij de combinatie 'stadswei' (dus in de bebouwde kom?), 'groot', 'hoog' en antraciet/wit/roestvrijstaal/zilver komt bij mij de vraag op of dat wel wordt gewaardeerd...

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 15:43

Kleuren is geen probleem. Het is een bont kleuren pallet hier. Er zijn voorwaarden aan de stallen maar niet aan de kleuren aan de stallen.

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:00

De onze moest donker groen of zwart!! volgens de nieuwste welstands nota. zo niet dan werd de vergunning ingetrokken..

zou het even navragen

MrsxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:32

Ik zou donker groen of zwart doen :)

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 19:14

ik heb nu grachtengroen. Andere stallen zijn hier o.a bruin, (alle soorten) groen, grijs, boreaux en ook geel. Er staat hier niets vast over kleuren. Enige puntje is dat het er netjes uit moet zien, en goh, dat is nu net de bedoeling.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 12:42

zijn er verder nog mensen met een goed idee? Zit ook nog te twijfelen tussen deze kleuren combinatie op stal en dat is een bruin tint op de stal (niet te donker, beetje het idee van licht bruine bakstenen), gebroken wit op de daklijsten en antrecieten deuren. Weet alleen niet of de bruin kleur wel mooi wordt en of het wel mooi pakt omat het nu donker groen is.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:55

Als je goed kunt schilderen: schilder dan op de muur het interieur van de stal. Al dan niet met een paard erin :D
Zoiets heb ik wel eens gezien bij een trailer: daar zat op de achterkant een grote sticker geplakt van een foto van de binnenkant van de trailer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:59

Hier zie je de kleurencombinatie zwart, (gebroken) wit en gegalvaniseerd staal bij ramen en deuren.

Afbeelding
Afbeelding

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:58

mooi om de kleuren zo te zien. Erg mooi strak.