Beste plaats spiegel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Beste plaats spiegel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 18:04

Na een paar maanden geen lessen gevolgd te hebben, ben ik sinds kort weer aan de slag en volg ik terug les.
Maar mijn houding die is in de tussentijd een lichte ramp geworden. :o

Dus aangezien ik veel alleen train denk ik dat het heel handig zou zijn om een spiegel te plaatsen. Maar alleen waar?
Aangezien ik graag maar 1 zou willen plaatsen zou ik er liefst ook zoveel mogelijk nut van willen hebben ;)
Ik wil er liefst maar 1 aanschaffen want ze zijn behoorlijk duur.

Ik had gedacht om hem te rechts plaatsen op dat stukje schuine zijde?

Dus mijn vraag waar zouden jullie de spiegel plaatsen en welke grote zouden jullie minstens nemen?

Dit is mijn piste:
Afbeelding

Ik had al een tip gelezen van zet je camera op de rand en laat je filmen de hele tijd, maar helaas als je 10' niets doet van inzoomen of etc gaat mijn camera in slaapmodus dus geen echte optie ;)

Alvast bedankt!

Femke_K

Re: Beste plaats spiegel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:08

Ik vind het zelf altijd prettig om de hele lange zijde te kunnen zien. Dus ik zou hem in één van de hoeken zetten. Nadeel is wel dat je geen zijaanzicht hebt. Dit heb je wel als je hem bij B of E zou plaatsen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:37

ik vind bij de E of B altijd fijn, zo kan je zien als je voorbij rijd hoe de hoofd/halshouding is van je paard + je eigen houding. ook kun je zien als je bijv uitgestrekte draf rijd op de diagonaal hoe je paard strekt/duikt of wat dan ook . je kunt zien of je 4 kant halthoud op AC lijn :)

patrick87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:13

Ik zou gaan voor de korte lengtezijde.
Dan bespaar je iets in kosten ten opzichte van de lange zijde, maar je kunt wel kritisch naar je zelf kijken. Dat lukt bijna niet op de korte zijden,.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:37

Merci al! ja als ik het op mijn lange zijde plaatse langs de kant van de haag heb ik wel de voordeel dat het al beschermd is tegen de wind en de zon schijnt er niet op...

Als ik een grotere spiegel plaats helemaal rechts op dat schuin stukje zou ik doordat het schuin staat nog een goed zicht hebben op de de volte daar en etc?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:40

Als je op de volte wilt kijken in een spiegel, zul je negen van de tien keer je lichaam moeten draaien en daarmee loop je de kans dat je paard uit de buiging gaat bijvoorbeeld. Ik zou em ook in de hoek op de lange zijde zetten, zodat je kunt zien hoe recht je paard is, of de zijgangen gaan etc.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:19

als je de spiegel wilt plaatsen om te kijken of je paard goed recht is gericht zou ik hem op een korte zijde zetten..