zelf een eg maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marymary2

zelf een eg maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 17:02

Ik wil mijn land doorzaaien. Ik wil het dan eerst met een eg bewerken. Ik heb een soort van agrarisch golfwagentje, waar ik deze achter kan hangen. Heeft iemand een idee om zelf een eg te maken? Wat voor pennen doe je er in? Handig idee om het raamwerk te maken?
Alle tips zijn welkom

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:02

Afbeelding

Edit: ik zou niet weten hoe je eraan moet beginnen haha succes

Tries_en_Faf

Re: zelf een eg maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:09

Ik heb een sleep van halve autobanden gemaakt ooit, maar hoe je dan pennen moet vastmaken die dan ook nog goed blijven zitten..... succes

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:28

@ Sjors: wel eens van http://www.google gehoord? Typ in 'eg' en je weet niet wat je ziet.

@ TS: het is waarschijnlijk goedkoper een loonwerker te laten doorzaaien. Kost je 70-80 euro per uur (= ongeveer per hectare) plus het zaad, wat je zelf óók moet kopen en vermoedelijk tegen hogere prijs dan een loonwerker.
Zelf een eg maken is de moeite niet waard. Je zou punten kunnen lassen op een sleep, of 2e hands iets kunnen opduikelen maar dan nog... Je gebruikt zoiets één keer in je leven.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 10:39

ik ben ook al aan het googelen geweest, maar kan niet echt vinden wat ik bedoel. Ik wil er 1 van hout maken. deden ze vroeger ook. zal idd eens informeren bij een loonwerker.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:24

Mijn sleep heeft punten. als ik er iets zwaars op leg dan woelt hij de bovenlaag los, maar hij komt lang zo diep niet als een echte eg, dus ik denk dat het idd een stuk goedkoper is om de loonwerker het te laten doen. Zeker als je kijkt hoeveel uren je erin moet stoppen om het zelf te maken.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:11

Is al opgelost. Ik heb een grondbeluchterraar gekocht wat achter mijn karretje kan. Echt geweldig en een redelijke prijs. Bedankt voor het mee denken!