Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nu moet ik wel zeggen dat deze boer een uitzondering was, hij houdt geen enkele huurder langer dan een halfjaar (buiten wij, die zo gek waren
) en staat ook wel in het dorp bekend om zijn rare regeltjes. De weide zelf was wel heel fijn en altijd droog in de winter, ook niet onbelangrijk!
Ook heb ik een weitje en als dat gras te laag of te hoog is er ook nog een ander weitje om te staan. Ze wordt 's ochtends buiten gezet, 's avonds binnen gezet. Er wordt hooi gevoerd, 's zomers twee keer per dag en 's winters drie keer per dag. Ook wordt de stal uitgemest elke dag.
. Bevalt uitstekend, al moet ik wel zelf voeren en water bijvullen. Weideonderhoud wordt gedaan, net als 1x per week met de shovel mijn paddock (steen) schoonvegen. In geval van nood heb ik 1 stal van 4x5 meter (kraamhok van de koeien), die is ingericht voor de paarden (zijwanden dicht, watervoorziening). In de winter wil mijn boer nog wel eens even wat voeren tussen de middag, en regelt hij (als ik werk) dat ze water hebben als het vriest. Ik rij in de buitenbakvan onze buren (loonwerker, en daardoor perfect onderhouden en droog) of in het bos achter huis.
.