Ik heb twee jaar bij mijn paard bij een boer gestaan. Wei van 60 are, drie schuilstallen, plek voor zadelkast en voer etc, hooizolder met hooi en waterpomp. Geen elektriciteit, licht of stromend water, zelf krachtvoer voorzien. We moesten alles zelf doen, hooi geven, water aanvullen, stallen en weide uitmesten. De wei moest elke dag volledig mestbal-vrij zijn.
Opzich was het een leuk stukje en ik heb er graag gestaan, maar de boer was soms erg vervelend. Hij had zelf altijd schapen gehad en vergeleek paarden continu met schapen en verzon op basis daarvan de raarste regeltjes. Uiteindelijk zijn we er vertrokken, we hadden er nog twee paarden bijgekocht (mijn paard stond daar samen met shetlander van een vriendin) en daar was geen plaats voor. Het was wel een opluchting de bemoeienissen achter me te kunnen laten
Nu moet ik wel zeggen dat deze boer een uitzondering was, hij houdt geen enkele huurder langer dan een halfjaar (buiten wij, die zo gek waren
) en staat ook wel in het dorp bekend om zijn rare regeltjes. De weide zelf was wel heel fijn en altijd droog in de winter, ook niet onbelangrijk!
edit: ik betaalde 90 euro per maand per paard. Opzich niet veel, maar dit was dus enkel voor gebruik weide + hooi in de winter, verder kwam er niets bij (we hadden ook geen piste).