Schrale mond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Schrale mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:29

Hoi bokkers,
Sinds een tijdje heeft mijn verzorgpaard allemaal velletjes bij zijn mond. Het zit ongeveer vanaf 1 cm van zijn mondhoek vandaan. Als hij het bit in heeft ligt de ring er niet op. De velletjes kan ik er gewoon aftrekken zonder dat hij erop reageerd. Al durf ik dat eigenlijk niet echt omdat ik bang ben dat het open gaat. Weet iemand hoe dit komt? Het lijkt mij sterk dat dit van het bit komt, omdat op de plekken waar hij het heeft geen bit zit, en ook geen bitring. Kan het misschien helpen om er vaseline op te smeren?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:50

Ik zou er inderdaad iets van vaseline of uierzalf opsmeren.
Het zou wel een beetje door het weer kunnen komen hoor dat ie schrale lippen heeft, dat heb jij zelf toch ook wel eens?
Ik zou het een tijdje insmeren en als het niet verbeterd misschien toch de DA raadplegen ;)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 17:13

_sharonnn schreef:
Ik zou er inderdaad iets van vaseline of uierzalf opsmeren.
Het zou wel een beetje door het weer kunnen komen hoor dat ie schrale lippen heeft, dat heb jij zelf toch ook wel eens?
Ik zou het een tijdje insmeren en als het niet verbeterd misschien toch de DA raadplegen ;)

Ja klopt, zelf ook veel last van, maar vooral in de winter. Niet vaak in de zomer, ik kijk het wel aan en smeer er vaseline op, heb niet het idee dat hij er last van heeft. :)

Koetjesreep

Re: Schrale mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:40

Ikzelf heb er deze zomer ook last van gehad, en ponylief heeft het soms. uiercreme en vaseline vind ik wat vet voor op lippen te smeren, dus gebruik ik bij haar meestal witte niveacreme omdat ik vind dat haar huid heel rood wordt van uiercreme.

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:43

Is het niet omdat het verbrand is geweest? Mijn ervaring in ieder geval.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:46

Blazee schreef:

Ik denk niet dat er dan ''ineens'' vellen aanhangen, ik denk dat het een beetje aan het rare weer ligt hoor ;)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:47

Blazee schreef:

Hij heeft een donkere neus, dan is de kans vrij klein toch? En het lijkt me dat als de neus verbrand het niet bij de mondhoeken is maar meer op de voorkant van de neus. Hij heeft het ook aan twee kanten. Door het rare weer zou goed kunnen, z'n vacht reageert er ook raar op.

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:28

Mmm ja dan lijkt het me niet dat hij is verbrand idd. Dan gooien we het maar op het vreemde weer toch. Ik heb op dit moment ook wel last van schrale lippen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:30

Die van mij heeft het inderdaad ook. Komt niet door het bit, kan verder ook geen kwaad. Waar het wel door komt weet ik niet, maar niet door het weer denk ik, die van mij heeft het bij verschillende weersomstandigheden!

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:10

Mijn paard heeft hier ook last van, komt door de sperriem. Als ik 2 dagen niet heb gereden en er vaseline op heb gesmeerd gaat dit beter. Het scheelt ook dat ik tegenwoordig iedere keer na het rijden de sperriem schoonmaak en zijn mondhoeken af doe met water en een spons.