Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Omgeving Groningen stad?
Of provincie?
Voor alleen wei, zonder voorzieningen (dus ook geen paddock) zit je bij de stad al snel op 75 euro voor een paard. Grote hooi pakken kun je al voor 45 euro krijgen maar dan moet je wel zelf die pakken à 450 kilo vervoeren. Of je betaald meer voor de bezorgkosten.
Wil je een stal erbij, zul je omgeving stad al richting 100 gaan.
Provincie liggen de kosten lager
Orrie_VBW schreef:Ik ben E100 kwijt bij een boer. Hier zit echter wel een loopstal, onbeperkt sto, kuil en mais bij. Omdat mais niet de goede verhoudingen heeft kwa mineralen koop ik zelf mineralen erbij. E40 voor 8 mnd.
vuurneon schreef:Ik betaal 50 euro voor een groot pak hooi; daar voer ik in de winter 2 pony's mee voor bijna een maand.
Stro gebruik ik amper; 30 pakjes per winter (pak à 3 euro)
Krachtvoer; 1 zak per maand à 10 euro.
CoRiNa1983 schreef:ik betaal, €100, voor lege schuur, kale wei, rijbak met verlichting, water en stroom en ze wordt in de wintermaanden gevoerd smorgens en evt, als het weer het toelaat buitengezet in de winter, als het weer beter is staan ze dag en nacht buiten, dat is meestal deel van de lente, hele zomer en soms deel van de herfst. er is heel de dag toezicht ze staan vlak bij het woonhuis en er is de hele dag iemand thuis.
wij hebben zelf de stallen gezet en de omheining gezet, dit nemen we mee als we weg zouden moeten is ook van ons zelf, ook hebben wij een trekker en sleep, maaier ed, en onderhouden wij de rijbak en weide zelf, maar in het voorjaar rijd de boer 1x drijfmest en de rest strooien we kunstmest en die kopen deels zelf en deel de boer. de stallen mesten we zelf maar de mesthoop wordt weggehaald door de boer.
ik betaal €35,- per maand aan hooi/voordroog of kuil, meestal voeren we voordroog. deze prijs is een vaste prijs omdat we altijd bij de boer inkopen en dus iets korting krijgen, voer niet onbeperkt maar wel genoeg, bij onbeperkt groeit ze uit haar velletje. gebruik ongeveer 1 pak per maand per paard, zón pak is rond de 400 kilo.
ik gebruik vlas en gebruik 1 pak in de week mijn pakken koop ik met hele grote partijen en betaal dan €6,- excl btw. maar heb wel rubberen matten in mijn stal liggen en heb allen wat vlas zodat de pies niet zo hard opspetter tegen de benen van het paard.
ik voer ruim een halve schep meusli op een dag en een zak kost €13,95 per 25 kilo, doe dus bijna 2 maanden met een zak.
in de winter of als er weinig gras meer is zoals nu voer ik paar x per week bietenpulp of zemelen als extratje beide zakken kosten €8,50 per zak en daar doe ik bijna heel de winter van, ze kijrgen dan maar een 1 schep geweekt per keer.
in de winter koop ik ook weleens wat stro als ze veel binnenstaan dan heeft ze wat te knabbelen, en daar betaal ik €5,- extra voor per maand, meestal stop ik dat in de zakken van de vlas en gebruik dan ongeveer 2 pakjes per maand, dit is dan gewoon als extratje
xroselyn schreef:Mijn paard staat ook bij een boer en daar betaal ik €150 per maand voor alles dus eten ( halve baal droge hooi en in de avond een bak met wortels en brood) drinken en gebruik van de rijbak hij brengt ze naar de weide en paddock alleen ik heb geen stro maar rubberen matten dus dat kost me nikssucces!
Buffelo schreef:xroselyn schreef:Mijn paard staat ook bij een boer en daar betaal ik €150 per maand voor alles dus eten ( halve baal droge hooi en in de avond een bak met wortels en brood) drinken en gebruik van de rijbak hij brengt ze naar de weide en paddock alleen ik heb geen stro maar rubberen matten dus dat kost me nikssucces!
Dus jou paard ligt alleen maar op rubberen matten? En niet op beetje stro?
Buffelo schreef:xroselyn schreef:Mijn paard staat ook bij een boer en daar betaal ik €150 per maand voor alles dus eten ( halve baal droge hooi en in de avond een bak met wortels en brood) drinken en gebruik van de rijbak hij brengt ze naar de weide en paddock alleen ik heb geen stro maar rubberen matten dus dat kost me nikssucces!
Dus jou paard ligt alleen maar op rubberen matten? En niet op beetje stro?