Ik weet dat er al meerdere topics hierover zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer

Wij willen eigenlijk een betere bak krijgen, we hebben nu de bak om laten gooien, maar we hebben nu dus zogenaamd 'klapzand'. Dit is zand wat heel mul is en blijft, de bak heeft meerdere keren volledig onder water gestaan, maar dan is het misschien 1 dag goed en dan weer enorm mul, het houdt geen water vast.
Nu is de vraag wat we het beste kunnen doen, we hoeven geen perfecte bak, maar dit is ook niet alles. We willen het liefst er een laag ander zand bovenop gooien, maar wil dat wel als er zulk mul zand onder ligt? Of moet dit ook afgegraven worden?? We willen geen snippers of kokosvezel oid. alleen zand.
En dan zo ja, welk soort zand? Heb goede ervaringen gehoord over woudzand, slibt niet dicht maar ook niet enorm mul, prijs rond €10,- excl. btw. Maar zandleveranciers zijn daar voorzichtiger mee, met woudzand in paardenbak. Dan hoor ik weer van rivierzand, mc3 (veels te duur..) en nog heel wat meer. Het ligt natuurlijk ook behoorlijk aan de ondergrond.
Met welke zandsoorten hebben jullie goede ervaringen of van gehoord? En wat is de prijs gemiddeld??