warmbloed met geknipte manen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

warmbloed met geknipte manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:04

Hoi bokkers,

Mijn paard heeft op het moment sprietjes als manen, ik vind het heel erg lelijk. Ik wil ze graag wat dikker. Nu stelde een vriendin van mij voor om ze helemaal kort te knippen tot 1 cm.
Heeft iemand hier ervaring mee?? Of een foto?
Zo zien haar manen er ongeveer uit, nu iets langer: foto

Groetjes Emma

_Balou

Re: warmbloed met geknipte manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:06

Je kan het altijd proberen.. Misschien staat het haar wel zo leuk dat je het houd :D De fjorden bij ons thuis hebben wel hele dikke manen!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:07

Je foto is een beetje donker. Maar als je paard erg dunnen manen heeft zou ik ze niet trekken, wel knippen. Misschien niet meteen zo enorm kort als tot 1 cm.

Hoe kan het eigenlijk dat ze "op dit moment" korte manen heeft. Had ze op een eerder moment dan wel dikke manen?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:09

Myca schreef:
Je foto is een beetje donker. Maar als je paard erg dunnen manen heeft zou ik ze niet trekken, wel knippen. Misschien niet meteen zo enorm kort als tot 1 cm.

Hoe kan het eigenlijk dat ze "op dit moment" korte manen heeft. Had ze op een eerder moment dan wel dikke manen?

Ik heb haar nog niet zo lang, 4 maand. Maar ze waren eerst echt punksprieten. Trekken was ik zeker niet van plan, anders iets van 2,5 cm?
Ze staat nu bij een haf, met denk ik een vitamine gebrek. Daarom mist ze wel wat manen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:15

Heeft ze geen zomereczeem? Knippen alleen zal dan niet helpen, dan heeft ze ook een goede vliegendeken nodig. Heeft ze jeuk?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:16

Myca schreef:
Heeft ze geen zomereczeem? Knippen alleen zal dan niet helpen, dan heeft ze ook een goede vliegendeken nodig. Heeft ze jeuk?

Nee, geen eczeem, gewoon dunne manen. Opzich wel 10 a 15 cm lang. ze heeft een zeer goede vliegendeken, mevrouw heeft het niet op vliegjes die haar storen tijdens spelen en grazen.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:20

Laatst bijgewerkt door Aestrith op 05-09-12 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:21

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:22

Mooi paard en bekend halster ;)

Ik vind het wel schattig zo, ik weet ook niet zeker in hoeverre knippen gaat helpen..
Misschien wordt het over de loop van tijd vanzelf beter, soms zitten dikke manen ook gewoon niet in het DNA :P

Roxxiejj

Mijn pony had vroeger dikke happen eruit door zijn buurman, die heb ik toen de manen op 2 centimeter geknipt, in een fjordenboog. Stond hem echt tof en toen de manen wat langer werden en de boog 'omviel' was het echt een dikke bos haar :j

Myca

Dan zou ik ze toch een keer proberen kort te knippen, rijd je ook wedstrijden? Moet er een vlecht in kunnen?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:24

Sidera schreef:
Mooi paard en bekend halster ;)

Ik vind het wel schattig zo, ik weet ook niet zeker in hoeverre knippen gaat helpen..
Misschien wordt het over de loop van tijd vanzelf beter, soms zitten dikke manen ook gewoon niet in het DNA :P

Dankje!
Dat zou ook kunnen, maar nu zijn echt van die lange ongelijke sprieten. Niet echt mooi als je maandag met je paard aan de sportopleiding begint haha. :+

@Myca, ga we hebben 3 oktober onze eerste wedstrijd. Maar het is nu onvlechtbaar.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:25

Roxxiejj schreef:
Mijn pony had vroeger dikke happen eruit door zijn buurman, die heb ik toen de manen op 2 centimeter geknipt, in een fjordenboog. Stond hem echt tof en toen de manen wat langer werden en de boog 'omviel' was het echt een dikke bos haar :j

Kijk dat willen we zien! Niet dat ik denk dat ze heel dik gaan worden. Maar ik ga morgen eens met de schaar bezig. Ik zal het begin en eind resultaat plaatsen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:33

Als je zo snel al naar een wedstrijd moet zou ik de manen heel kort knippen (max 2cm), zodat het er toch netjes uit ziet.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:47

Myca schreef:
Als je zo snel al naar een wedstrijd moet zou ik de manen heel kort knippen (max 2cm), zodat het er toch netjes uit ziet.

Ja zoiets was in inderdaad van plan. :)
Bedankt voor alle reacties.