pmarena schreef:Bij zoiets als wat jij nu hebt is het nogal raar dat de eigenaresse geen onderhoud meer wil plegen, ik zou me dan afvragen of ze nog wel zin heeft in pensionklanten? Zeker als er meerdere rare dingen zijn....weet je dan wel vrij zeker dat je hier nog wel enkele jaren wilt / kunt blijven huren? Want als je het nu al aan voelt komen dat je hier beter weg kunt gaan binnenkort, dan is investeren (tijd & geld) natuurlijk wel erg zonde....
Dit was eigenlijk ook meteen het eerste wat in mij opkwam. Een pensionhouder die ineens niet meer wil investeren in de paardeninfrastructuur zou bij mij allerlei alarmbellen doen rinkelen. 'Die is aan het afbouwen' zou ik denken 'die heeft geen zin/tijd/geld meer, maar wil ook niet meteen alle boeken toe doen, die wil eerst eens zien of het op deze manier ook gaat.'
En dan zit je met het risico dat die over een jaar zegt: 'hey nee,ik heb er echt helemaal geen zin meer in, ik stop met pension.' En dan sta je daar met jouw investeringen.
Dit ben je gelukkig al wel van plan, maar ik zou dus echt eens heel goed rond tafel zitten, klare antwoorden verwachten en alles op papier zetten.