Ik ben nieuw op dit forum, dus moest dit onderwerp niet juist staan gelieve het dan te verzetten naar de juiste plaats

In de toekomst is er een mogelijkheid dat ik een weide van 1 ha ter beschikking kan hebben. Deze weide was vroeger niet zo goed onderhouden (mest werd niet opgeruimd ed). Daardoor staat er ook niet zo'n best gras (of redelijk wat onkruid) op de weide. Hoe kan ik dit nu best aanpakken om juist te beginnen?
Ook vroeg ik me af hoeveel paarden ik op 1 ha kan zetten (goede zandgrond, in de winter wordt er bij gevoederd en in de zomer zouden ze van het gras moeten "overleven"

Dan zit ik ook nog met de indeling van een weide? In hoeveel stukken moet ik een weide van 1 ha verdelen? Zou ik een apart stuk voorzien voor in de winter waar ze dan op kunnen staan? Een soort paddock, hoe groot zou deze dan moeten zijn (naargelang het aantal paarden)? Of zou ik een stuk afmaken als piste (voor de andere ruiters/paarden, mijn paardje staat namelijk op rust) en deze dan ook gebruiken in de winter als paddock?
En wanneer kan er best gezaaid worden?
Ik heb nog nooit een weide van mezelf gehad, daarvan dat ik met zoveel vragen zit.
Groetjes Nancy