weide eigenaar verspreid roddels over mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

weide eigenaar verspreid roddels over mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:39

hoi, ik heb geen idee of dit juist staad, maar we ik zal even vertellen over wat het gaat.
Mijn paardje olaf staad dus al meer dan 3 jaar op wei bij men moeder haar tante (in men verdere tekst zeg ik mijn tante, omdat dit makkelijker is).
De laatste tijd heeft mijn tante kritiek op zowat alles wat ik met Olaf doe.
Nu hoor ik via via dat ze rond verteld dat ik mijn paard verwaarloos. (hmm, nog nooit een verwaarloost paard gezien dat elke week 2 tot 3maal bereden word en zelfs vaker geborsteld, en dat elke dag gevoerd word).
gisteren avond laat belde ze mijn moeder (ik vernam dit vandaag) met de melding: wil je tegen zoë zeggen dat als ze olaf niet beter gaat verzorgen ik de dierenbescherming ga moeten bellen. men moeder heeft haar vriendelijk afgewimpeld en gezegd dat olaf prima verzorgd word en dat ik er geen preek voor zal krijgen.
Nu is men vader razend op mijn tante en heeft hij daarstrax zijn neef gebeld. die neef is eigenaar van een kleine pensionstal met goede wedstrijdpaarden. men vader heeft gevraagd of er nog plaats is voor olaf. Er is nog 1 stal vrij, maar hij moest het ng met zijn zoon overleggen, morgen moet mijn vader terugbellen.
Zelf wil ik ookwel graag dat olaf naar een andere plaats gaat, maar dan denk ik: Hoe kan ik olaf ooit van zijn vriendje schijden?
wat denken jullie dat ik moet doen?
1. Olaf verplaatsen.
2. de verwijten over me door laten gaan en olaf lekker bij zijn vriendje laten?

ship

Re: weide eigenaar verspreid roddels over mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:42

nou ik wist wel was er nog liever gister weg dan vandaag zo liet ik niet over mij babbelen..en paarden wennen wel weer aan nieuwe maatjes

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:48

Blijft andere paard alleen achter? Dat vind ik dan meer sneu, en zou dat ook zo benoemen. Dat je best wil blijven oa voor dat andere paard maar dat het klaar moet zijn met die fratsen dan.
Anders zou ik gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:50

ik kan geen eisen stellen, hij staad daar gratis en ze zouden tochniet luisteren. en het andere paard blijft idd alleen achter, als hij handelbaarder was zou ik hem best willen kopen en meenemen (hij is 2 maar heeft totaal 0 training gehad, dus er is niks mee aan te vangen)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:53

Hmm ik denk niet dat je die zomaar kunt kopen dan?
Wat ik mis in je verhaal is het gesprek. Je kunt beter je tante confronteren met alles en uitleggen dat het ook voor haar paard echt niet leuk is als die alleen komt te staan? Dus dat je best wilt blijven maar zonder dat geklets?
En wat doe jij dan? Als tegenprestatie bedoel ik, omdat je daar mag staan? Voer je meer of verzorg je ook hun paard? Ik denk dat het heel verhelderend kan werken om samen eens in gesprek te gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:00

zij denken elkel aan hun, dus als ik zou annbieden stan te kopen zouden ze gewoon denken: dat is geld voor ons, minder werk, kunnen we andere geld vragen voor een paard hier..

praten werkt nooit bij men tante, heb haar al verschilende keren geconfronteerd als ik haar op van dit soort dingen betrapte. ze ontkende alles gewoon.
Op het begin voor zij een paard hadden betaalde wij hun hun water en olaf diende als grasmaaier. sinds zij stan hebben voer ik deze ook en toen hij nog handteerbaar was, verzorgde ik hem ook. nu is dat nietmeer mogelijk door zijn hengstenstreeken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:02

Denk een klein beetje aan je taal.. het is erg moeilijk lezen zo.

Ik zou een ander plekje zoeken.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:02

Heb je al eens aan je tante gevraagd waarom zij van mening is dat jij je paard mishandeld? :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:03

sorry voor mijn taal, ik probeer maar heb daar erg veel problemen mee.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:04

ze ontkent gewoon dat ze dat ooit gezegd heeft als ik haar ermee confronteer. terwijl ze zelf naar mijn moeder belde...

Ik snap ookniet dat ze zou denken dat men moeder haar zou geloven, want mijn moeder of vader zijn altijd bij mij als we naar olaf gaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:04

Nah als je het zo stelt zou ik gaan. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:07

ik ga morgen zien wat die neef zegt, anders zou ik het ookmaar zielig vinden als hij alleen naar een weiland zou moeten gaan.
Naar de manege is geen optie.
1. veel te duur
2. al die kinderen die daar rondhangen, en olaf is nogal gevoelig voor vreemden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:08

Verhuizen maar ik zou wel voor je overhaasten beslissingen neemt goed nadenken en zeker met je toekomstige stalling goed overleggen en afspraken maken om dit soort dingen te voorkomen. Vaak komen er problemen van met gratis of goedkoop in ruil voor. Dus maar in het vervolg goede en duidelijke afspraken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:10

Vraag ook eens aan je tante waarom ze dit vind.
Misschein ziet je tante wel dingen die jij nu niet ziet.
Of dat het misschien wel anders kan of ze heeft het helemaal mis en kan jij ook dingen uitleggen.

Hoop dat alles goed komt bij je tante of dat je fijne tijd krijgt op een nieuwe stalling.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:11

dat heb ik nuwel gellerd. maar wij dachten destijds: we zetten hem bij familie, dan voorkom je dit soort situaties. niet dus..
Bij die neef zou hij ook goedkoper staan, want die heeft nietveel tijd en vroeg al of ik een deel van de verzorging van zijn paarden zou willen doen. (eventueel ook rijden als hun ruiters door omstandigheden er niet kunnen zijn). dit vind ik totaal geen probleem, want ik heb al eerder met zijn paarden gewerkt, en ze zijn erg goedgemanierd

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:12

linnie050 schreef:
Vraag ook eens aan je tante waarom ze dit vind.
Misschein ziet je tante wel dingen die jij nu niet ziet.
Of dat het misschien wel anders kan of ze heeft het helemaal mis en kan jij ook dingen uitleggen.

Hoop dat alles goed komt bij je tante of dat je fijne tijd krijgt op een nieuwe stalling.

ik heb al eerder gezegd dat ze gewoon ontkent iets gezegd te hebben :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:16

olafgek schreef:
dat heb ik nuwel gellerd. maar wij dachten destijds: we zetten hem bij familie, dan voorkom je dit soort situaties. niet dus..
Bij die neef zou hij ook goedkoper staan, want die heeft nietveel tijd en vroeg al of ik een deel van de verzorging van zijn paarden zou willen doen. (eventueel ook rijden als hun ruiters door omstandigheden er niet kunnen zijn). dit vind ik totaal geen probleem, want ik heb al eerder met zijn paarden gewerkt, en ze zijn erg goedgemanierd

Probeer dan ook bij die neef goede en duidelijke afspraken te maken, dat je bijvoorbeeld bepaalde dagen taken overneemt zodat je zelf ook niet in de knoop komt met school end en dat je toch voldoende helpt en daar geen gedoe over krijgt.
Het is altijd het lastige met goedkoop staan in ruil voor, onenigheid heb je dan sneller als dingen te open zijn bv soms helpen of dat de een verwacht dat je veel meer zou helpen dan dat je doet.

In ieder geval succes bij die neef ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:18

die neef is veel redelijker dan mijn tante :) hij is ook eerlijk hoe alles daar zat en zei meteen dat hij amper tijd zou hebben om daar te zijn enzo...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 22:06

ik moet dadelijk afsluiten, dus ik update morgen wel nadat er contact is gehad met die neef :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:45

verhuizen en dan de dierenbescherming bellen omdat haar paard alleen staat }>

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:53

Polly schreef:
verhuizen en dan de dierenbescherming bellen omdat haar paard alleen staat }>

Haha wraak :+: }:)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:01

Ik weet niet wat er gaande is met die tante, maar daar zou ik maar eens een goed gesprek mee gaan voeren. Daarnaast, ze kan tegen iedereen vertellen dat jij je paard verwaarloosd, maar ik denk dat het voor iedereen die een beetje oplet, duidelijk is dat dat niet het geval is. Ik snap dat het heel vervelend is, maar ik zou me daar niet door laten weg jagen. Dat is waarschijnlijk wat ze wil, ze durft het niet te zeggen (heel kinderachtig) dus dan maar weg pesten. Zo klinkt het tenminste, ik ken je tante natuurlijk niet ;)
Tja, dat dierenbescherming verhaal, als jij je paard goed verzorgt heb je je natuurlijk nergens druk om te maken en zou ik ze met open armen ontvangen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:11

mijn ouders willen de dierenbescherming niet bellen voor hun paard. ze zeggen:" het blijft immers familie, we grijgen er enkel een hoop gedonder mee".
Luc (die neef) heeft me vandaag gebelt, alles is in orde en Olaf zal binnen enkele weken naar daar gaan, maandag belt hij me om een afspraak te maken om de stalling te gaan bekijken (hij vertrok strax naar het buitenland tot zondag).
Hier heb ik veel faciliteiten en heeft olaf 9 vriendjes en 3 hectaren weiland om in rond te crossen overdag :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:24

Ik zou hun de dierenbescherming laten bellen.
Als je paard niet mishandeld wordt zal de dierenbescherming jou niks verwijten en dan houd ze er misschien mee op.
Zo niet, dan zou ik een andere plek zoeken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:40

dat zou het alleen maar erger maken, we vertellen ze niks over de verhuis tot de dag voor de verhuis als ik al men spullen ga ophalen.
Dit zijn zeer moeilijke mensen, ze zouden nog in staad zijn al men spullen te vernielen enzo als ze wisten dat ik hem weghaal.