tractor of zitmaaier met trekhaak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosje5

tractor of zitmaaier met trekhaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:43

Wij hebben bij huis een weiland van 3000m2 en een buitenbak. Voor onderhoud zijn we op zoek naar een tractor of zitmaaier waar een weidesleep en manegevlakker (en als het een tractor wordt ook een cirkelmaaier/weidebloter) achter kunnen. De activiteiten die we ermee willen doen zijn: weiland maaien, mest uitrijden over weiland, onkruid vewijderen uit bak en bak vlakken. Mijn vraag is dus waar kunnen we het best voor kiezen en wat zijn jullie ervaringen?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:35

Ik heb nog geen ervaring met dergelijk materiaal maar ben ook al een jaar aan het uitkijken wat wij met +/- 4500 m2 weiland en 600 m2 tuin best kunnen kopen en ik ben tot de slotsom gekomen dat voor ons een kleine,tweedehandse tractor van 18 tot 20 pk het best is.
Wij willen dit combineren met een Peruzzo Koala klepelmaaier voor het maaien van tuin en weide en het opruimen van mest en bladeren.

Later komt daar dan nog een weide, piste sleep, frees en mogelijk een hooi keerder bij.

roosje5

Re: tractor of zitmaaier met trekhaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 10:53

Waarom heb je gekozen voor een tractor en niet voor een maaimachine. Is een maaimachine niet makkelijkere wendbaar? En dus voor niet al te grote weilanden makkelijker inzetbaar?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:49

Een tractor heeft een achterhef en aandrijfas waar je allerlei machines kan aan koppelen : frees, klepel maaier, hooi keerder, weide en bak sleep, enz.
Een zitmaaier kan gras afrijden en aan sommige kan je een aanhangwagentje koppelen maar dat is alles.

Met een kleine tractor heb je veel meer mogelijkheden en toch nemen ze niet zo veel plaats in en zijn ze wendbaar.