Hoeveel kost een D-pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boeiroos

Hoeveel kost een D-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 20:55

hee paardenfans.

ik krijg een D-pony jippiee. alleen ik weet de kosten niet :o ik hoef geen stalling of weidegang de betalen. wat zijn de kosten dan van eten? en dat soort dingen?

hoop dat jullie me snel kunnen helpen

(barbie me pony komt over 4 weekje spannend)

mg911

Re: Hoeveel kost een D-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:57

dat ligt eraan wat voor voer je je pony geeft en wat voor stalbedekking je gebruikt lijkt me

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:59

Ik heb eigelijk nu al medelijden met die pony,
Aangezien je je nu al druk maakt om de kosten,
En je we weten de bouw van de pony niet, en hoeveel beweging hij krijgt, Dus moet je zelf kijken hoeveel voer..

En de naam barbie.... :(:)

boeiroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:00

niet het duurste van het duurste het moet wel een beetje kwaliteit gericht zijn maar ook weer niet wat super slecht is ik zou wel willen weten wat jullie je paardengeven krijg prijs erbij. ik wil graag dat me paard 24/7 in wei staat dat is het allergezondst

boeiroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:01

nikkialex schreef:
En je we weten de bouw van de pony niet, en hoeveel beweging hij krijgt, Dus moet je zelf kijken hoeveel voer..

en ook bedankt :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:01

nikkialex schreef:

wat een aardige reactie ?

Ligt er inderdaad aan wat voor voer hij krijgt, welke bodembedekking etc.
ik mag hopen dat je niet zelf voor de kosten opdraait aangezien je er niks van weet ? :)
Laatst bijgewerkt door KM_Ris op 02-09-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:02

boeiroos schreef:
niet het duurste van het duurste het moet wel een beetje kwaliteit gericht zijn maar ook weer niet wat super slecht is ik zou wel willen weten wat jullie je paardengeven krijg prijs erbij. ik wil graag dat me paard 24/7 in wei staat dat is het allergezondst

maar je zegt in de op, 'enzo' , hoe weten wij wat 'enzo' is?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:03

Oke. Je koopt eerst een pony en gaat dan pas nadenken over de kosten? Is dat niet een beeeeeetje dom? :+

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:03

KirstenVosje schreef:
Oke. Je koopt eerst een pony en gaat dan pas nadenken over de kosten? Is dat niet een beeeeeetje dom? :+

idd.

boeiroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:04

nikkialex schreef:
boeiroos schreef:

maar je zegt in de op, 'enzo' , hoe weten wij wat 'enzo' is?

Sorry je mag op andere dingen reageren je hoeft hier niet bij mij berichten te reageren ik ben erg blij dat ik een pony krijg. en jij loopt hier erg negatief te zijn niet echt aardig ;)

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:06

Ga er maar vanuit dat het duur is, ongeacht wat voor voer of bodembedekking je koopt ;)

Edit: Hoefsmid, tandarts, dierenarts, al die rekeningen doen zeer
Laatst bijgewerkt door Mariindaa op 02-09-12 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:06

En zo zie je maar weer dat een pony ergens terecht komt waar ze de ballen verstand ervan hebben hoe die gehouden moet worden. Ben benieuwd wat hier terecht van gaat komen

boeiroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:06

Mensen doe rustig heb eerder een paard gehad maar geen pony ben onderrand 33 jaar alleen de kosten van een D-pony zou ik niet weten ik denk wat minder als een paard

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:07

Daar moest je eigenlijk vooraf al aan gedacht hebben! ;) Maar hopelijk hebben jullie er ook eerst goed over nagedacht! Alvast veel plezier met je pony! ;)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:08

Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoort, van iemand die 33 jaar is, en ze pony Barbie noemt.

boeiroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:09

Babeau schreef:
Daar moest je eigenlijk vooraf al aan gedacht hebben! ;) Maar hopelijk hebben jullie er ook eerst goed over nagedacht! Alvast veel plezier met je pony! ;)

dankje zal zeker lukken, ik heb overnagedacht doen ik de pony aanschrafte dat die ongeveer even duur als een paard kosten ik dacht even vragen hoeveel een d-pony nou eigenlijk echt kost en hoeveel die eet

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:09

nikkialex schreef:
Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoort, van iemand die 33 jaar is, en ze pony Barbie noemt.

Wie zegt dat die pony niet al barbie heet ? :')

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:09

boeiroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:10

nikkialex schreef:

dan ben je nu de eerste ik heb ook 2 dochters die wisten de naam al gelijk

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:10

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:11

Jeetje, wat is bokt lekker bezich zeg. Voor iedereen moet het de eerste keer zijn. Jullie gaan mij niet wijs maken dat jullie bij jullie eerste eigenpaard/pony alles gelijk wisten en alles ook perfect deden.

TS, dat is totaal verschillend kwa prijs hoe jij je pony wil voeren en wat je hem/haar gaat geven. Je hebt duurdere dingen maar ook in een goedkopere versie. Je moet gewoon kijken wat het best voor je pony is en (kwa andere spullen) ook voor jou. Op internet kan je ook al gou bekijken hoe duur kuil, voer en spullen zijn!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:13

De basis kosten zijn afhankelijk van de hooi, stro en krachtvoer prijzen.
Daar hangt een stukje markthandel aan.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:24

Met 45 euro gaat het niet lukken meid... -O- Misschien moet je eens vragen aan je ouders of ze 50 euro willen bijleggen als je ze helpt met klusjes in het huis en zo. Ik zou eens aan iemand die je kent met ervaring vragen wat je het best kan geven qua voer, is er niemand die je kent die je wil helpen alles te regelen? Want het is echt niet makkelijk, alleen als 14-jarige hoor... Je moet zelf de ontwormingen in de gaten houden, en wanneer de hoefsmid moet komen, en 's morgens en 's middags en 's avonds het drinkwater van je pony gaan stukslaan als het vastvriest, en ga zo maar verder...

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:29

Mijn D-pony staat ook 24/7 op de weide. 's Winters wordt ze bijgevoerd, voorderest alleen hooi als het echt nodig is.
Kosten verschillen per paard natuurlijk. Ligt aan de huur voor het land, of evt. koop. Ik betaal 30 euro per baal hooi en dan heb je zo'n hele grote rol hooi die ingepakt is in plastic. Verder krijgen ze als het koud is nog Subli Seniore Priores slobber, al weet ik de prijs daar niet van..
En eens in de zoveel tijd natuurlijk de kosten van de smid, soms tandarts en ontwormingen.
In de winter als het vriest trouwens, kun je er ook olijf of zonnebloemolie met een voetbal ofzo in de waterbakken doen. Bij ons is het water nooit bevroren.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:35

Cath_16 schreef:

TS: wel eerlijk blijven hè.
Eerder kon je nog geen verzorgpony vinden (14 jaar is trouwens heul wat anders als "onderrand 33". Wat die rand er dan weer mee te maken heeft is mij een raadsel), en nu krijg je opeens een binnen nu en 4 weken een pony.

Ik vraag me af waar die pony dan ineens vandaan komt en of het niet rijkelijk laat is om nu pas over de kosten na te gaan denken.