Boomhars uit manen, staart, haar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Boomhars uit manen, staart, haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 10:42

Volgens mij staat het hier goed.. zo niet, dan mijn excuses :)

In feite zegt de titel het al, haha.
Over pakweg 2 weken komt er een nieuw paardje bij. Momenteel ben ik op hem (en andere paarden) en het huis aan het passen, gezien de mensen waar hij nu nog van is op vakantie zijn.
Zodra zij terug zijn komt hij naar mij toe.

Nu is het 'probleem' dat hier bomen staan waar hars in/onder de barst zit, en meneer vind het maar al te lekker om zich aan die bomen te gaan kriebelen.
Ik heb al even gegoogled, maar kan niks vinden wat naar mijn mening ook paard vriendelijk genoeg is om te proberen (probeer ik uiteraard pas als ie bij ons op stal staat, nu is het beetje nutteloos werk).
Naar eigen ervaring met handen ed is alleen water en zeep niet genoeg.

Dus, wie oh wie, heeft de gouden tip voor mij?

Freggle_Edge

Re: Boomhars uit manen, staart, haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:55

Misschien een andere plek nóg interessanter maken om te schuren? een hoek maken met borstels oid waar ze heerlijk tegen kunnen schuren zou misschien kunnen helpen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:58

pindakaas :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:03

Mijn paard stond op dr vorige stal in de paddock graag met dr hoofd onder de planken te grazen waar nog paar grasplukjes te vinden waren. Die planken waren geteerd, dus mevrouw zat met regelmaat onder de teer.
Heb er niks aan gedaan. Ging er vanzelf weer uit. Duurde wel een paar weken op z'n minst :D Ben nooit achter iets gekomen waarmee de teer (paardvriendelijk) makkelijk verwijderd zou kunnen worden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 11:05

Freggle_Edge schreef:
Misschien een andere plek nóg interessanter maken om te schuren? een hoek maken met borstels oid waar ze heerlijk tegen kunnen schuren zou misschien kunnen helpen.

Mja, zodra hij echt bij mij staat is dit ook geen probleem meer. Dus een oplossing is niet nodig, hoewel natuurlijk super dat je mee denkt :) Het gaat echt om het verwijderen van de hars.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 11:07

LiVetime schreef:
Mijn paard stond op dr vorige stal in de paddock graag met dr hoofd onder de planken te grazen waar nog paar grasplukjes te vinden waren. Die planken waren geteerd, dus mevrouw zat met regelmaat onder de teer.
Heb er niks aan gedaan. Ging er vanzelf weer uit. Duurde wel een paar weken op z'n minst :D Ben nooit achter iets gekomen waarmee de teer (paardvriendelijk) makkelijk verwijderd zou kunnen worden.

Ja, ik zat ook al te denken dat ik het anders gewoon uit laat 'groeien' maar als er nou iemand is met een supertip is dat natuurlijk welkom :)
Maar lekker handig.. teer..

@Miracle_ Serieus, helpt dat? :o

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:08

idd laten zitten of met olie krijg je t er wel uit

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:14

Ik ken het probleem. Hier een eczemer die bij voorkeur schuurt aan een boom waar veel hars aan zit. Zijn hoofd en hals zaten altijd onder de harsvlekken. Uiteindelijk hebben we een draadje rond die boom gespannen.
Overigens slijt de hars er wel snel af. Na een weekje dagelijks poetsen en een regenbuitje is het wel weg. Je kan het ook wassen met een gewoon shampootje, even laten weken en een beetje boenen, dan is het meeste ook weg.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:15

Dott schreef:
LiVetime schreef:

Ja, ik zat ook al te denken dat ik het anders gewoon uit laat 'groeien' maar als er nou iemand is met een supertip is dat natuurlijk welkom :)
Maar lekker handig.. teer..

@Miracle_ Serieus, helpt dat? :o

Ja, helpt echt :D Wel goed uitspoelen, hahaha!