welk spelletje kan ik spelen met mijn pony op zijn rustdag ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jupilover

welk spelletje kan ik spelen met mijn pony op zijn rustdag ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 21:40

hoy,

ik wil een spelletje spelen met mijn pony op zijn rustdag maar ik kan niks bedenken.
hij is nog maar 6 dus spelletjes waar je een goeie band mee krijgt is ook leuk :P

dus HELP !

aslo

Re: welk spelletje kan ik spelen met mijn pony op zijn rustdag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 07:37

Dan is het geen rustdag meer (?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 07:51

aslo schreef:
Dan is het geen rustdag meer (?).

Precies mijn idee!

Lekker laten staan en paard laten zijn

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:14

het klopt dat het dan niet echt meer een rustdag is, maar het is maar wat je onder rustdag verstaat. als je onder rustdag geen rijden/longeren verstaat dan zou je gewoon met m in de bak kunnen wandelen of zo. lekker knuffelen maar verder lekker paard laten zijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:21

Ik weet een heel leuk spelletje... Vind het grassprietje.. Mijn 3 paarden zijn daar de hele dag heel bedreven in! :j Dat doen ze het liefst zonder mij erbij, maar ik mag wel komen als ik hun wei kom leegscheppen en wat brokjes op zak heb. :D

Naar mijn mening is het een mensenbedenksel om te denken dat een paard je elke dag moet zien. De meeste paarden hebben hier helemaal geen behoefte aan. 8-)

Ajansen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:26

Neem zo'n grote bal. er stond eerst een paard bij mijn oude stalling die ook serieus samen 'voetbalde' met zijn baasje. een heerlijk gezicht om te zien. al reageerd ieder paard daar natuurlijk weer op.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:54

Komt je paard die dag wel de hele dag buiten? Of staan de paarden een (groot) deel van de dag op stal? Als je paard de hele dag buiten staat in een wei of grote zandpaddock maakt het niet uit wat je doet. Dan kun je overslaan als je wilt. Staat die anders vele uren op stal dan is veel en lang beweging geven belangrijk. Lekker lang gaan wandelen, longeren met of zonder lijn, allerlei obstakels verzinnen en oefenen met overheen, langs, tussendoor en onderdoor lopen zodat je paard op jouw leert vertrouwen en behendiger wordt en beter mee gaat denken, grazen aan de hand is ook heerlijk. Vooral als ze in de winter niet meer los op de wei mogen. Een ontspannen buitenrit., vrijheidsdressuur of grondwerk, werken aan de hand of lange teugelen. Afwisseling (vooral ook van omgeving) met uitdaging en beweging is meestal wat een paard geinteresseerd houdt, maar lekker met hoofd naar beneden in het gras zonder iets te moeten zal voor de meeste paarden de ideale rustdag zijn...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:29

idefix4 schreef:
Ik weet een heel leuk spelletje... Vind het grassprietje.. Mijn 3 paarden zijn daar de hele dag heel bedreven in! :j Dat doen ze het liefst zonder mij erbij, maar ik mag wel komen als ik hun wei kom leegscheppen en wat brokjes op zak heb. :D

Naar mijn mening is het een mensenbedenksel om te denken dat een paard je elke dag moet zien. De meeste paarden hebben hier helemaal geen behoefte aan. 8-)

Zo ziet mijn paard mij inderdaad ook vaak liever niet dan wel :D
Dat betekend namelijk dat er werk aan de winkel is, en laat hij daar nou net niet zo heul vaak zin in hebben :D
Op een rustdag doe ik mijn paard dus echt een plezier met mezelf niet laten te zien.
En die zijn er gelukkig voor hem meer dan genoeg :D